شناسهٔ خبر: 44438979 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

لابی در تخصیص بودجه‌های استانی وجود دارد

استاندار استان مرکزی گفت: به عقیده من لابی در بودجه وجود دارد اما لابی‌گری بیشتر در سهم فصول و اعتبار گلوبالی که روسای دستگاه‌های ملی در اختیار دارند است، برخی استان‌ها با لابی سهم استان دیگر را ضایع می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سید علی آقازاده ظهر امروز در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مرکزی اظهار کرد: به عقیده من لابی در بودجه وجود دارد اما لابی‌گری بیشتر در سهم فصول و اعتبار گلوبالی که روسای دستگاه‌های ملی در اختیار دارند است، برخی استان‌ها با لابی سهم استان دیگر را ضایع می‌کنند.

وی با بیان اینکه شاید نتوان تغییرات زیادی در سهم بودجه استان داد، افزود: این امکان وجود دارد وقتی سهمی در اختیار دستگاه‌های ملی است بی‌عدالتی پدید آید که نمایندگان مجلس می‌بایست پیگیری لازم را در این خصوص داشته باشند چراکه اعتبار گلوبال رقم زیادی است و باید نظر مدیران نیز در این خصوص گرفته شود.

استاندار مرکزی با بیان اینکه بیش از ۱۰ روز است منتظر ابلاغ طرح جامع اراک هستیم تصریح کرد: دو هفته قبل جلسه‌ای با معاون شهرسازی وزیر و دبیر شورای عالی در خصوص این طرح داشتیم و دو روز بعد از آن نقشه توسط راه و شهرسازی ارسال شد اما هنوز ابلاغ نشده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: در لایحه پیشنهادی بودجه ۱۴۰۰ اعتبارات هزینه‌ای در استان‌ها با افزایش ۶۳.۷ و در استان مرکزی با ۶۱.۱ و درآمد استان‌های کشور با افزایش ۲۷.۲ درصد و استان مرکزی با ۹.۹ درصد تعریف شده است.

رقیه یادگاری اظهار کرد: در لایحه بودجه ۱۴۰۰ مبنای فروش و صادرات نفت دو میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز با مبلغ ۴۰ دلار در نظر گرفته شده که از فروش آن ۳۶ میلیارد دلار منابع ارزی به دست میاید که ۴۷.۵ درصد آن برای دولت است.

وی افزود: در این لایحه منابع و مصارف بودجه دولت با افزایش ۲۰ درصدی از دو هزار میلیارد تومان به دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان، بودجه شرکت‌ها ۸.۷ درصد، بودجه عمومی ۴۳.۱، درآمد اختصاصی دولت ۱۲.۳ و منابع عمومی دولت ۴۷.۳ افزایش داشته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی تصریح کرد: ۵۲ هزار میلیارد تومان از ۸۸ هزار میلیارد تومان اعتبار مصوب تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان پرداخت شده است.

در این جلسه طرح جامع شهر مأمونیه ارائه و الحاق ۴۰ هکتار از اراضی دانشگاه اراک به محدوده قانونی شهر اراک و الحاق ۲۲ هکتار به محدوده قانونی شهر محلات نیز تصویب شد.

انتهای پیام/

نظر شما