شناسهٔ خبر: 42526518 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بیش از ۲ هزار نفر عوامل اجرایی در انتخابات بیجار نقش آفرینی می‌کنند

رییس ستاد انتخابات کردستان گفت:بیش از ۲ هزار نفر عوامل اجرایی کار برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی را در شهرستان بیجار برعهده دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،محمدابراهیم زارعی رییس ستاد انتخابات کردستان گفت: تمام امکانات برای برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۱۲ شعبه اخذ رای حوزه انتخابیه بیجار فراهم شده است.

او افزود: شعبه های اخذ رای در قالب ۴۱ حوزه شهری، ۷۱ شعبه روستایی، ۳۹ ثابت و ۷۳ شعبه سیار، آرا شرکت‌کنندگان در انتخابات را جمع‌آوری می‌کنند.

زارعی با بیان اینکه بیش از ۲ هزار نفر عوامل اجرایی کار برگزاری انتخابات را در بیجار برعهده دارند، اضافه کرد: از ساعت هشت صبح امروز تبلیغات کاندیداها پایان یافت و از نامزدها و هواداران نیز درخواست می‌شود، به قوانین احترام گذاشته و از آن تخطی نکنند.

رییس ستاد انتخابات کردستان یادآور شد: هر نوع رویه خارج از قانون از دید دستگاه‌های نظارتی مغفول نمی‌ماند و قانون نیز میزان و نحوه برخورد با تخلفات انتخاباتی را مشخص کرده است.

زارعی با اشاره به اینکه تمام اقلام مورد نیاز از جمله ماسک و مواد ضدعفونی کننده در شعب اخذ رای تهیه شده است، افزود: در شرایط شیوع کرونا، دستورالعمل‌های بهداشتی و نکات لازم در سه مرحله قبل، حین و بعد از انتخابات را مشخص کرده و براساس آن برای برگزاری انتخاباتی سالم اقدام شده است.

او از مشارکت کنندگان در انتخابات خواست دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند و بر لزوم توجه به قانون و احترام به آن، ترجیح منافع ملی به منافع فردی، حضور و مشارکت پررنگ، پرهیز از همراه داشتن اطفال در شعب اخذ رای و همکاری مردم و هواداران کاندیداها با عوامل اجرایی و نظارتی تاکید کرد.

رییس ستاد انتخابات کردستان یادآور شد: با استناد به تبصره ۴ قانون ۹ انتخابات، کسانی که در مرحله اول انتخابات در همان حوزه انتخابیه رای داده باشند، می‌توانند در مرحله دوم نیز در رای‌گیری شرکت کنند.

زارعی شرط دیگر برای شرکت در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی را عدم مشارکت در هیچ یک از حوزه‌های انتخابیه دور اول عنوان کرد و اظهار داشت: به استناد بند ۲ ماده ۲۷ قانون انتخابات سن انتخاب کنندگان ۱۸ سال تمام است، یعنی متولدین ۲۱ شهریور ۱۳۸۱ می‌توانند در انتخابات مشارکت داشته باشند.

گفتنی است؛طبق تقویم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مقرر بود دور دوم این همایش سیاسی ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ برگزار شود، اما بدلیل شیوع ویروس کرونا به ۲۱ شهریور موکول شد.

بر اساس نتایج شمارش آرای حوزه انتخابیه شهرستان بیجار در مرحله اول ۳۷ هزار و ۲۷۴ رای صحیح داشت که حمدالله کریمی (نماینده دور دهم) با کسب ۶ هزار و ۸۴۷ رای و علیرضا زندیان با پنج هزار و ۸۳۴ رای نتوانستند آرای لازم را کسب کنند در نتیجه انتخابات در این حوزه به مرحله دوم کشیده شد.

انتهای پیام/م

نظر شما