شناسهٔ خبر: 42517016 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شعب اخذ رای حوزه انتخابیه بیجار به دستگاه احراز هویت مجهز هستند

سنندج - ایرنا - فرماندار بیجار گفت: تمام شعب اخذ رای ثابت و سیار دور دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این شهرستان به دستگاه احراز هویت الکترونیکی مجهز است.

صاحب‌خبر -

علی‌اکبر ورمقانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیشگیری از آرای تکراری، شناسایی شناسنامه‌های جعلی و افراد فوت شده و ممانعت از حضور افرادی که فاقد شرایط رای دادن هستند از جمله ویژگی‌های احراز هویت الکترونیکی است.  

وی اضافه کرد: تمام رای دهندگان مرحله دوم فقط در حوزه انتخابیه‌ای که در مرحله اول انتخابات رای داده‌اند حق شرکت خواهند کرد و کسانی که در مرحله اول در هیچ یک از حوزه‌های انتخابیه کشور رای نداده باشند نیز می‌توانند در مرحله دوم انتخابات شرکت کنند.

فرماندار بیجار با بیان اینکه ۷۵ هزار تعرفه برای جمع‌آوری آرای واجدین شرایط در این شهرستان پیش‌بینی و تامین شده است، یادآور شد: با توجه به شرایط کرونایی، رای‌دهندگان در زمان حضور در پای صندوق‌های رای علاوه بر زدن ماسک از تجمع خودداری کرده و فاصله یک و نیم متری را رعایت کنند.

ورمقانی از شرکت کنندگان در انتخابات خواست حضور در شعب اخذ رای را به ساعات آخر رای‌گیری موکول نکنند و افزود: مردم در طول روز به شعبه‌های رای‌گیری مراجعه کنند چرا که به احتمال زیاد زمان انتخابات (۸:۰۰ تا ۱۸:۰۰) تمدید ن‌شود.

وی گفت: ۱۱۲ شعبه اخذ رای در شهرستان بیجار آرای مردم را در دور دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی جمع آوری می‌کنند و در هر شعبه بین ۱۵ تا ۱۹ نفر در قالب عوامل اجرایی، نظارت، بازرسی و انتظامی حضور دارند.

فرماندار بیجار اضافه کرد: از این ۱۱۲ شعبه اخذ رای، ۳۹ مورد آن ثابت و ۷۳ صندوق نیز سیار پیش‌بینی شده است و واجدان شرایط رای در این شهرستان باید نماینده خود در مجلس شورای اسلامی را از بین ۲ نامزد راه یافته به دور دوم انتخاب کنند.

ورمقانی به گندزدایی شعب اخذ رای در روز پنجشنبه اشاره کرد و یادآور شد: ۲ هزار و ۲۰۰ نفر برای برگزاری دور دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیجار مشارکت دارند.

فرماندار بیجار از مردم خواست هنگام مراجعه به شعب رای‌گیری ماسک و خودکار اختصاصی همراه خود داشته باشند و تاکید کرد: با توجه به شیوع کرونا، در زمان رای‌گیری از مشارکت کنندگان اثر انگشت دریافت نمی‌شود.

در دور اول انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در بیجار، ۵۸ درصد واجدان شرایط شرکت داشتند و پیش‌بینی می‌شود در دور دوم نیز میزان مشارکت حدود ۵۸ درصد باشد.

قرار بود دور دوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۹ فروردین امسال برگزار شود که بدلیل شیوع ویروس کرونا به ۲۱ شهریور موکول شد.

بر اساس نتایج شمارش آرای حوزه انتخابیه شهرستان بیجار در مرحله اول ۳۷ هزار و ۲۷۴ رای صحیح داشت که حمدالله کریمی (نماینده دور دهم) با کسب ۶ هزار و ۸۴۷ رای و علیرضا زندیان با پنج هزار و ۸۳۴ رای نتوانستند آرای لازم را کسب کنند در نتیجه انتخابات در این حوزه به مرحله دوم کشیده شد.

استان کردستان دارای پنج حوزه انتخابیه و ۶ کرسی در مجلس شورای اسلامی است که در انتخابات دوم اسفند تکلیف پنج کرسی‌ شامل ۲ کرسی حوزه سنندج، کامیاران و دیواندره، یک کرسی سقز و بانه، یک کرسی قروه و دهگلان و یک کرسی مریوان و سروآباد مشخص شد.

نظر شما