شناسهٔ خبر: 42525809 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اختصاص ۱۱۲ شعبه برای جمع آوری آرای مردم شهرستان بیجار

فرماندار بیجار گفت:آرای حوزه انتخابیه بیجار در دور دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۱۱۲ شعبه اخذ می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،علی اکبر ورمقانی فرماندار بیجار از اتمام زمان تبلیغات کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در دور دوم خبر داد و گفت: مهلت یک هفته ای تبلیغات ساعت هشت صبح امروز پایان یافت و انتظارها برای خلق حماسه‌ای دیگر در این دیار آغاز شد.

او افزود: ممنوعیت هر گونه تبلیغات چه در فضای مجازی و حقیقی تا پایان انتخابات در روز جمعه ۲۱ شهریور است و در صورت مشاهده خلاف قانون است و با آن برخورد می‌شود.

فرماندار بیجار با اشاره به اینکه اغلب شعب اخذ رای در مساجد و مدارس قرار دارند، اضافه کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته شعب رای گیری (۱۱۲ شعبه) فعال در مکان‌های مرحله اول استقرار دارند.

او یادآور شد: عصر امروز محل شعب اخذ رای با را عایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از سیستم های گندزدایی و ضد عفونی، آماده حضور هیات اجرایی، نظارت و مردم برای برگزاری هر چه باشکوه تر انتخابات خواهند شد.

ورمقانی تاکید کرد: ساعات اخذ رای گیری روز جمعه از ساعت هشت صبح تا ۱۸ عصر تعیین شده و از عموم مردم درخواست داریم در ساعات اولیه برای شرکت در انتخابات حضور یافته و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

وی گفت: رای دهندگان بدلیل شرایط کرونایی حتما با ماسک و خودکار اختصاصی در محل شعب اخذ رای حاضر شوند ضمن اینکه همراه داشتن اصل شناسنامه و کارت ملی ضروری است.

فرماندار بیجار با اشاره به اینکه در صورت تراکم جمعیت صفوف در داخل حیاط مساجد و مدارس تشکیل شود، افزود: باید فاصله گذاری رعایت شود و بعد از رای دادن نیز درخواست داریم مردم محل شعبه را ترک کنند همچنین از همراه آوردن بچه ها به محل شعب اخذ رای خودداری کنند.

او تاکید کرد: تمام شعب اخذ رای ثابت و سیار دور دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این شهرستان به دستگاه احراز هویت الکترونیکی مجهز است و با توجه به شیوع کرونا، در زمان رای‌گیری از مشارکت کنندگان اثر انگشت دریافت نمی‌شود.

در دور اول انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در بیجار، ۵۸ درصد واجدان شرایط شرکت داشتند و پیش‌بینی می‌شود در دور دوم نیز میزان مشارکت حدود ۵۸ درصد باشد.

قرار بود دور دوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۹ فروردین امسال برگزار شود که بدلیل شیوع ویروس کرونا به ۲۱ شهریور موکول شد.

بر اساس نتایج شمارش آرای حوزه انتخابیه شهرستان بیجار در مرحله اول ۳۷ هزار و ۲۷۴ رای صحیح داشت که حمدالله کریمی (نماینده دور دهم) با کسب ۶ هزار و ۸۴۷ رای و علیرضا زندیان با پنج هزار و ۸۳۴ رای نتوانستند آرای لازم را کسب کنند در نتیجه انتخابات در این حوزه به مرحله دوم کشیده شد.

استان کردستان دارای پنج حوزه انتخابیه و ۶ کرسی در مجلس شورای اسلامی است که در انتخابات دوم اسفند تکلیف پنج کرسی‌ شامل ۲ کرسی حوزه سنندج، کامیاران و دیواندره، یک کرسی سقز و بانه، یک کرسی قروه و دهگلان و یک کرسی مریوان و سروآباد مشخص شد.

شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار در ۱۴۲ کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.

انتهای پیام/م

نظر شما