شناسهٔ خبر: 42540471 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون استاندار کردستان: امکان چینش شعبه اخذ رای در فضای باز وجود دارد

سنندج - ایرنا - سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: به منظور رعایت نکات بهداشتی و حفظ سلامت رای دهندگان و عوامل اجرایی طبق دستورالعمل‌های بهداشتی انتخابات امکان چینش شعبه‌های اخذ رای در فضای باز وجود دارد.

صاحب‌خبر -

محمد ابراهیم زارعی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه پروتکل‌های بهداشتی در شعب اخذ رای شهرستان بیجار کاملا رعایت شده است اظهار داشت: به مسوولان شعبه‌های اخذ رای این اجازه داده شده است که در صورت وجود سایه‌بان در محوطه بیرونی شعبه، امکان راه‌اندازی تجهیزات و تامین انرژی برق مورد نیاز می‌توانند شعبه‌های اخذ رای را هماهنگی ستاد انتخابات شهرستان در بیرون چینش کنند.

وی اضافه کرد: همچنین تمامی عوامل اجرایی شعبه‌های اخذ رای امروز ملزم به استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده هستند و باید فاصله اجتماعی را به منظور پیشگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا رعایت کنند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان یادآور شد: همچنین رای دهندگان نیز ملزم به استفاده از ماسک شخصی هستند و در صورتی که ماسک نزده باشند از حضور آنان در شعبه ممانعت می‌شود و دربرخی از شعبات نیز نسبت به تهیه ماسک برای این افراد اقدام شده است.

زارعی یادآور شد: ۱۱۲ شعبه اخذ رای در شهرستان بیجار آرای مردم را در دور دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی جمع آوری می‌کنند که شامل ۳۹ مورد ثابت و ۷۳ مورد نیز سیار است.

وی ضمن یادآوری اینکه سن رای دهندگان باید ۱۸ سال تمام باشد، افزود: افرادی می توانند در این انتخابات شرکت کنند که در دور اول انتخابات یا در همان حوزه رای داده باشند یا در هیچ حوزه ای رای نداده باشند.

در دور اول انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در بیجار، ۵۸ درصد واجدین شرایط شرکت داشتند و پیش‌بینی می‌شود در دور دوم نیز میزان مشارکت همبن حدود باشد.

براساس اطلاعیه ستاد انتخابات کشور، اخذ رای دور دوم انتخابات مجلس یازدهم در ۱۰ حوزه انتخابیه از ساعت ۸ صبح امروز جمعه ۲۱ شهریور آغاز شده است.

دراطلاعیه شماره ۳۹ ستاد انتخابات کشور آمده است: به آگاهی می رساند اخذ رأی برای مرحله  دوم انتخابات یازدهمین  دوره مجلس شورای اسلامی درحوزه های انتخابیه «لنجان»، «سمیرم»، «کرج، اشتهارد و فردیس»، «دهلران، دره شهر، آبدانان و بدره»، «اهواز، باوی، حمیدیه و کارون»، «زنجان و طارم»، «بیجار»، «کرمانشاه»، «اسلام آباد غرب و دالاهو» و «کردکوی، ترکمن، بندرگز و گمیشان»   در تمامی شعب  از ساعت ۸ صبح آغاز شد.

بر این اساس همراه داشتن شناسنامه و کارت ملی یا شماره ملی، ماسک، خودکار شخصی و نیز رعایت پروتکل های بهداشتی در هنگام مراجعه به شعب اخذ رای ضروری است.

قرار بود دور دوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۹ فروردین امسال برگزار شود که بدلیل شیوع ویروس کرونا به ۲۱ شهریور موکول شد.

بر اساس نتایج شمارش آرای حوزه انتخابیه شهرستان بیجار در مرحله اول ۳۷ هزار و ۲۷۴ رای صحیح داشت که حمدالله کریمی (نماینده دور دهم) با کسب ۶ هزار و ۸۴۷ رای و علیرضا زندیان با پنج هزار و ۸۳۴ رای نتوانستند آرای لازم را کسب کنند در نتیجه انتخابات در این حوزه به مرحله دوم کشیده شد.

استان کردستان دارای پنج حوزه انتخابیه و ۶ کرسی در مجلس شورای اسلامی است که در انتخابات دوم اسفند تکلیف پنج کرسی‌ شامل ۲ کرسی حوزه سنندج، کامیاران و دیواندره، یک کرسی سقز و بانه، یک کرسی قروه و دهگلان و یک کرسی مریوان و سروآباد مشخص شد.

شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار در ۱۴۲ کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.

نظر شما