شناسهٔ خبر: 42421370 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

هر کلاس درس با حداکثر 15 دانش آموز برگزار می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با بیان اینکه آغاز فعالیت مداری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی انجام خواهد شد، گفت: دانش آموزان هر کلاس را به چند گروه تقسیم کرده و هر کلاس درس با کمتر نیمی از ظرفیت خود فعالیت خواهد کرد و بیش از 15 دانش آموز سر کلاس درس حاضر نخواهد بود.

صاحب‌خبر -

سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز، ظهر امروز در حاشیه آئین بازگشایی مدارس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، گفت: امروز ۱۵ شهریور و با حضور مسؤولان کشوری و استانی صدای شروع زنگ مدارس در استان البرز به صدا در آمد. 

وی با اشاره به تراکم جمعیتی بالای دانش آموزان در مدارس استان البرز، گفت: برای کم کردن تجمع در مدارس دو برنامه در نظر گرفتیم یک رعایت سرسختانه پروتکل‌های بهداشتی و دو تقسیم دانش آموزان به دو یا سه دسته، به طوری که دانش آموزان حداقل دو روز در هفته در مدرسه حضور پیدا کنند.

قاسمی ادامه داد: با توجه به مساحت کلاس‌ها، دانش آموزان به دسته‌های ده و پانزده نفری تقسیم می‌شوند و سعی ما این است در کلاس‌های درس فاصله به حداقل یک متر برسد تا فاصله‌های اجتماعی رعایت شود.

وی ادامه داد: دو آموزش مجازی و حضوری توأمان اجرا می‌شود و دانش آموزانی که در کلاس حضور ندارند با استفاده از برنامه شاد می‌توانند به صورت مجازی همانند کسانی که در کلاس حضور دارند، حاضر شوند و از گفته‌های معلم بهره مند شوند.

وی با اشاره به کاهش کیفیت آموزش در فضای  مجازی گفت: آموزش مجازی نمی‌تواند جایگزین آموزش حضوری شود و به همین دلیل برای افزایش کیفیت آموزشی، و حل مشکلات و مسائل درسی توسط معلم و در محیط رسمی علمی، کلاس ها را به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به فقر سرانه آموزشی در استان البرز گفت: سرانه آموزشی استان البرز کمتر از استاندار کشوری است اما توانستیم در سال جاری اعتبارات کشوری برای حل این معضل را تا ۸۰ میلیارد تومان افزایش دهیم و با کمک مجمع خیرین مدارس جدیدی تا آخر سال افتتاح خواهند شد،و اگر همین روند ساخت و نوسازی مدارس در استان ادامه پیدا کند می توانیم در سال های آینده به استاندارد کشوری نزدیک شویم.

انتهای پیام/ح.ج

نظر شما