شناسهٔ خبر: 42414779 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

زنگ بازگشایی مدارس خلخال نواخته شد/ حضور ۱۲ هزار دانش‌آموز خلخالی در کلاس‌های درس

همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، ۱۲ هزار دانش‌آموز در شهرستان خلخال بر سر کلاس‌های درس حاضر شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امروز و همزمان با سراسر استان اردبیل بیش از ۱۲ هزار دانش‌آموز در شهرستان خلخال و ۳ بخش مرکزی، خورش‌رستم و شاهرود، در کلاس‌های درس حاضر شدند.

آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ در شهر خلخال با حضور مسؤولین شهرستان خلخال در مدرسه شاهد و شهید فرامون خلخال برگزار شد و دانش‌آموزان روز اول ورود به مدرسه در سال تحصیلی جدید را گرامی داشتند.

داوود بحری، سرپرست آموزش و پرورش خلخال در مراسم بازگشایی مدارس اظهار کرد: دانش‌آموزان شهرستان خلخال در مقاطع پیش‌دبستانی، ابتدایی، متوسطه دوره اول و دوره دوم، با تعداد بیش از ۱۲ هزار نفر و در ۶۰۰ کلاس و ۱۲۸ مدرسه، امروز راهی سنگر تعلیم و تربیت شدند.

بحری افزود: با اطلاع‌رسانی انجام شده در رسانه‌ها و در مراحل ثبت‌نام، امروز دانش‌آموزان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی قدم در مدرسه گذاشته و طبق بخش‌نامه ارسالی به مدارس، تمامی مدیران و معلمان و معاونین مدارس در همه مقاطع موظفند با اطلاع‌رسانی و رسیدگی به امورات بهداشتی، در حفظ و سلامتی دانش‌آموزان اقدام نمایند.

آغاز سال تحصیلی برای ۱۴۰۰ دانش‌آموز بخش خورش‌رستم

سجاد رستگار، رئیس آموزش و پرورش بخش خورش‌رستم نیز در مراسم بازگشایی مدارس این بخش بیان کرد: بیش از یک هزار و ۴۰۰ دانش‌آموز در ۴۶ مدرسه در شهر هشجین و روستاهای تابعه بر سر کلاس‌های درس حاضر شدند.

رستگار ادامه داد: در تمامی مدارس بخش، کلاس‌ها طبق دستورالعمل‌های بهداشتی حضوری بوده و در صورت بروز مشکل حتما طبق بخش‌نامه و دستورالعمل شهرستانی در خصوص کرونا عمل خواهد شد.

رئیس آموزش و پرورش بخش خورش‌رستم گفت: در ۲ روستای آهو و گللاب بخش خورش‌رستم دانش آموزی وجود ندارد و برای سایر دانش‌آموزان در روستاهای کم‌جمعیت نیز مینی‌بوس‌هایی جهت تردد تدارک دیده شده است.

حضور ۱۵۰۰ دانش‌آموز بخش شاهرود در کلاس‌های درس

بابک شهریاری، رییس آموزش و پرورش بخش شاهرود نیز در مراسم بازگشایی مدارس این بخش شهرستان خلخال اظهار کرد: بیش از یک هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز بخش شاهرود در ۳۲ مدرسه این بخش سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند.

شهریاری تصریح کرد: در ۶ روستای عزیزآباد، احمدآباد، فرج‌آباد، دشت‌اندر، کهل‌دشت و چملوگبین، دانش‌آموزی وجود نداشته و در سایر روستاها نیز کلاس‌ها به صورت حضوری در سال تحصیلی جدید دایر می‌شود.

گفتنی است؛ امروز در مدارس شهرستان خلخال با تصمیم مدیران و معلمین، دانش‌آموزان براساس حروف الفبای نام خانوادگی خود، برای حضور در مدارس طی روزهای هفته تقسیم‌بندی شدند.

-انتهای پیام/ ۳۴۶۳/۸۳۱/

نظر شما