شناسهٔ خبر: 42309758 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

امیر صباحی‌فرد:

پدافند هوایی در کشور ما خط مقدم مقابله با دشمنان است

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: پدافند هوایی در کشور ما بنا بر تدابیر مقام معظم رهبری خط مقدم مقابله با دشمنان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شفاف، امیر علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با حضور در برنامه صبح بخیر ایران درباره نقش پدافند هوایی ارتش در امنیت کشورها، گفت: پدافند هوایی بیش از ۱۰۰ سال است که تشکیل شده است و بعد از اینکه هواپیماها در جنگ جهانی اول استفاده شدند، نیاز به تأسیس پدافند هوایی احساس و بعد از جنگ جهانی اول تشکیل شد.

وی افزود: پدافند هوایی در کشور ما بنا بر تدابیر مقام معظم رهبری خط مقدم مقابله با دشمنان است. مانند نیروی انتظامی که وظیفه برقراری نظم و امنیت روی زمین را دارد، پدافند هوایی همان مسئولیت را در بحث هوا بر عهده دارد.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با اشاره به نقش پدافند در طول هشت سال دفاع مقدس، اظهار داشت: قبل از آغاز جنگ تحمیلی، نیروی هوایی ارتش بعث عراق ۳۵۰ جنگنده داشت، که در طول جنگ چندین بار این ناوگان هوایی خود را بازسازی کرد و تعداد پایگاه‌های هوایی آنها پنج برابر شد، در پایان جنگ تعدادی جنگنده‌های آن‌ها به ۹۵۰ فروند هواپیما رسید در حالی که ما بیش از ۷۰۰ هواپیمای آنها را ساقط کردیم.

امیر صباحی فرد ادامه داد: در طول هشت سال دفاع مقدس ما اجازه ندادیم حتی یک روز نیز پایگاه‌های ما تعطیل شود و پدافند هوایی یک روز هم اجازه نداد شریان حیاتی اقتصاد کشور مختل شود. این در حالی بود که جزیره خارک به عنوان یکی از مراکز صادرات نفت ایران بیش از ۱۴۰۰ بار مورد تهاجم جنگنده‌های رژیم بعث عراق قرار گرفت و در آن جزیره پدافند هوایی ارتش توانست بیش از ۵۰ فروند از جنگنده‌های آن‌ها را ساقط کنند.

وی به نقش پدافند هوایی در عملیات بیت‌المقدس اشاره کرد و گفت: در عملیات والفجر هشت پدافند هوایی بیش از ۷۰ فروند از جنگنده‌های دشمن را ساقط کرد و نقش بسیار مهمی در این عملیات داشت، در هر عملیاتی که رزمندگان جمهوری اسلامی ایران انجام دادند که قطعاً در زیر چتر پدافند هوایی بود، عملیات بسیار درخشانی داشت و حتی در پایان جنگ ۲۵ شهید در سایت سوباشی فدای انقلاب کرد.

نظر شما