شناسهٔ خبر: 42218605 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بهره‌برداری از کارخانه تولید کاتالیست و آغازگرهای مورد مصرف پتروشیمی در آبادان

آبادان - ایرنا - کارخانه تولید مواد کاتالیست و آغازگرهای مورد مصرف در پتروشیمی و تولید امولیسفایر با سرمایه‌گذاری ۴۵۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی روز سه‌شنبه در شهرک صنعتی آبادان به بهره‌برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا معاون سرمایه‌گذاری و کسب‌وکارهای سازمان منطقه آزاد اروند در آیین بهره‌برداری از این کارخانه با تبریک هفته دولت بیان کرد: سالانه ۲۳ هزار تن انواع محصولات کاتالیست، امولیسفایر و آغازگرهای مورد مصرف در پتروشیمی در این کارخانه تولید و به بازارهای داخلی و خارجی صادر می‌شود.

سید علی موسوی میزان سرمایه‌گذاری این کارخانه را ۴۵۰ میلیارد ریال بیان کرد و افزود: در این کارخانه ظرفیت شغلی برای ۲۵ نفر به صورت مستقیم و ۷۵ نفر به صورت غیر مستقیم ایجاد شده است.

وی ادامه داد:این کارخانه که از شرکت‌های دانش بنیان است دهمین پروژه به بهره‌برداری رسیده در سال جهش تولید در آبادان است.

معاون سرمایه‌گذاری و کسب‌وکارهای سازمان منطقه آزاد اروند گفت: سازمان منطقه آزاد اروند از سه طریق دنبال حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است که یکی از آنها ارایه تسهیلات از محل کمکی فنی و اعتباری خوزستان و نیز کمک‌ معاونت علمی ریاست جمهوری است تا این واحدهای تولیدی توسعه یابند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند نیز در این آیین گفت: منطقه آزاد اروند با ایجاد شرکت‌های دانش بنیان، ظرفیت توسعه امکان سرویس دهی و خدمات دادن به واحدهای پتروشیمی و شیمیایی منطقه را دارد.

اسماعیل زمانی افزود: منطقه آزاد اروند در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و واحدهای شیمیایی ظرفیت توسعه بسیار بالایی دارد زیرا تولیدات این صنایع به صورت زنجیره‌ای به یکدیگر وابسته هستند و کارخانه‌ای که امروز در شهرک سنعتی آبادان به بهره‌‍برداری رسید یکی از حلقه‌های این زنجیره صنعتی را تکمیل خواهد کرد و امیدواریم پاسخگوی نیاز واحدهای شیمیایی و پتروشیمی در منطقه باشیم.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) است و در محل تلاقی رودخانه‌های اروند و کارون قرار دارد.
این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت‌های مناسب نظیر حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

نظر شما