شناسهٔ خبر: 42225965 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند عنوان کرد:

حرکت در مسير خودکفايي اروند در تامين مواد اوليه مورد نياز پتروشيمي ها/حامي و مشوق توليدکنندگان براي صادرات محصولاتشان هستيم

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا-

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به راه اندازی طرح توسعه کارخانه آراد صنعت ماهان تولید کننده انواع کاتالیست و امولیسقایر و آغازگرهای مورد مصرف در صنایع پتروشیمی در شهرک صنعتی آبادان گفت: بهره برداری از این واحد تولیدی اروند را در زمینه تامین مواد اولیه مورد نیاز پتروشیمی ها به خود کفایی می رساند.

به گزارش خبرنگار آریا از آبادان، اسمعیل زمانی پیش از ظهر امروز در آئین بهره برداری از این شرکت به عنوان دهمین پروژه از نهضت جهش تولید در سرزمین فتح اظهار کرد :منطقه آزاد اروند با ایجاد شرکت‌های دانش بنیان، ظرفیت توسعه امکانات، سرویس دهی و خدمات رسانی به واحدهای پتروشیمی و شیمیایی موجود در منطقه را دارد.

وی با تاکید بر ظرفیت های بسیار بالای منطقه آزاد اروند در توسعه صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و واحدهای شیمیایی و وابستگی و اتصال زنجیره وار تولیدات این صنایع به یکدیگر افزود: با بهره برداری از این کارخانه دانش بنیان در شهرک صنعتی آبادان یکی از حلقه های اتصال این صنایع تکمیل شد و امید می رود تا تولیدات این کارخانه بتواند پاسخگوی نیاز واحدهای شیمیایی و پتروشیمی در منطقه باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه محصولات این واحدها جزو اصلی‌ترین، مهمترین و پیچیده‌ترین مواد مورد نیاز پتروشیمی‌ها هستند که به طور عمده بیش از 90 درصدشان وارداتی بود، تصریح کرد: راه اندازی این کارخانه چراغ امیدیست در زمینه تولید انواع کاتالیست، تسهیل کننده‌های مواد شیمیایی، آغازگرهای مورد مصرف در پتروشیمی وتولید انواع امولیسفایرها است که کشور را در زمینه ی واردات این محصولات به قطع وابستگی می رساند.

زمانی با تاکید بر ضرورت اهمیت صنایع دانش بنیان در چرخه صنعت کشور، یادآور شد: این زنجیره، زنجیره ای بدیع و جدید از زنجیرهای چند هزار نوعی کاتالیست ها است که حاصل تولید در شرکت دانش‌بنیان است.

وی با اشاره به درخواست های حمایتی سرمایه گذار این شرکت دانش بنیان تولیدی از سازمان منطقه آزاد اروند گفت: درباره ی قوانین و مقررات انتقال و حمایت‌های مالی، نیاز به انجام یکسری مکاتبات با معاونت علمی ریاست جمهوری داریم تا در این باره دستورات لازم صادر شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با تاکید بر حمایت سازمان متبوعه اش در جهت افزایش شمار واحدهای تولیدی دانش بنیان در منطقه، افزود: هدفمان حمایت و افزایش از اینگونه واحدها به جهت رفع قوانین و مقررات دست و پاگیر و ارائه تسهیلات لازم است.

زمانی ابراز امیدواری کرد تا با حمایت از این گونه واحدهای حساس در فرآیند تولید، شمار آنها نیز افزایش یابد تا تولیدات آنها به مصرف صنایع نفتی و پتروشیمی کشور برسد تا علاوه بر صرفه ی اقتصادی که برای کشور به همراه می آورد ما را در تولید انواع این مواد به خودکفایی برساند.

وی اظهار کرد: علاوه بر دسترسی به این تکنولوژی در منطقه و تامین و رفع نیاز واحدهای داخلی کشور مشوق و حامی تولیدکنندگان برای صادرات این گونه محصولات  به کشورهای حوزه خلیج فارس، آسیای میانه و دیگر کشورها هستیم.

نظر شما