شناسهٔ خبر: 42170973 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

ساخت ماده پوششی آنتی ویروس در مرکز ماشین‌سازی اراک

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان مرکزی گفت: در دانشگاه علمی و کاربردی مرکز ماشین سازی اراک کارخانه نوآوری احداث شده و نخستین محصول این کارخانه یک ماده پوششی آنتی ویروس است که منتظر اخذ مجوز از وزارت بهداشت در خصوص این ماده هستیم. این ماده می تواند بستگی به نوع سطوح از 3 تا 4 ماه بر روی سطوح پوشش دهی داشته و سطح را نسبت به ویروس آنفلوآنزا، کرونا و ایذر محافظت کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی رئوفی همزمان با هفته دولت و در جمع خبرنگاران، افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا، دانشگاه جامع علمی و کاربردی در ترم گذشته آموزش ها را به صورت مجازی ارائه داد و در ترم جاری نیز از ۱۵ شهریورماه آموزش ها از طریق 2 سامانه به صورت مجازی آغاز خواهد شد. همچنین به رؤسای مراکز توصیه شده که کلاس های عملی را از ۱۵ شهریور تا ۱۵ آبان به صورت فشرده و با حضور حداکثر 5 دانشجو با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی برگزار کنند. البته ترجیح بر این است که دانشجویان بیشتر دروس نظری را انتخاب کنند. 

وی ادامه داد: این دانشگاه ۱۲ مرکز علمی و کاربردی در استان مرکزی دارد و حسابداری صنعتی، بهزیستی، سلامت و ایمنی کار، فرهنگ، هنر و روابط عمومی از رشته‌های پرمتقاضی این مراکز است. هر ساله سطح بندی هایی که در سطح کشور انجام می شود و امسال نیز برای سومین سال این سطح بندی انجام شده است که بر اساس آن مرکز نیم‌ور در زمره مراکز برتر کشور قرار گرفته است. سال گذشته نیز مرکز هپکو جزو ۱۰ مرکز برتر کشور شناخته شد.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان مرکزی اظهار داشت: تفاوت دانشگاه علمی و کاربردی با سایر دانشگاه ها در برگزاری کلاس های عملی این دانشگاه ها در دل صنعت و در محیط واقعی می باشد و بر مبنای بررسی‌های انجام شده ۸۵ درصد دانش آموختگان این دانشگاه به سبب آموزش‌های مهارتی جذب بازار کار می‌شوند. برگزاری یک استارتاپ برای هر مرکز، رویکرد امسال دانشگاه علمی و کاربری است که نخستین استارتاپ در مرکز ماشین سازی اراک با عنوان فناوری نوین جوش به صورت برخط و مجازی برگزار خواهد شد.

نظر شما