شناسهٔ خبر: 42151493 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

رئوفی در جمع خبرنگاران:

سال تحصیلی جدید در دانشگاه علمی کاربردی مرکزی از ۱۵ شهریور آغاز می‌شود

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان مرکزی گفت: شروع سال تحصیلی جدید در این دانشگاه از نیمه شهریور و به صورت آنلاین خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مهدی رئوفی، رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان مرکزی ظهر امروز و در جمع خبرنگاران به تشریح عملکرد و برنامه‌های این دانشگاه پرداخت و اظهار کرد: رشته‌های علمی کاربردی شغل محور هستند و مراکز این دانشگاه در حوزه شغلی خودشان فعالیت می‌کنند.

رئوفی بیان کرد: به عنوان مثال مرکز ماشین سازی اراک با حدود ۳۷ کارگاه و آزمایشگاه فنی خاص به تریبت دانشجویان می‌پردازد و همچنین دانشجویان در مرکز ایرالکو، مستقیما در محیط کارگاهی آموزش می‌بینند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی مرکزی به فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی صورت گرفته در کارخانه نوآوری ماشین سازی اراک اشاره کرد و گفت: طی ماه‌های اخیر یک ماده پوششی آنتی‌ویروس که بر روی سطوح مختلف مانند چوب، فلز، سرامیک قرار می‌گیرد در این مرکز تولیدشده است که در مرحله‌ی دریافت مجوز از سوی وزارت بهداشت است، این پوشش می‌تواند ۴ ماه بر روی سطح قرارگیری و سطح را نسبت به ویروس کوید ۱۹، ویروس آنفولانزا و HIV محافظت کند و ماندگاری بالایی دارد.

وی بیان کرد: شروع سال تحصیلی جدید در این دانشگاه از ۱۵ شهریور به صورت آنلاین خواهد بود و آموزش‌های این دانشگاه در سامانه‌های آموزشی دانشگاه اجرا می‌شود و برای آموزش مجازی از پیام رسان‌ها استفاده‌ای نخواهد شد.

رئوفی از دانشجویان خواست تا برای انتخاب واحد‌های خود بیشتر به دروس نظری تکیه کنند و گفت: در بهمن ماه اگر شرایط کرونایی مساعدتر باشد، دروس عملی را برگزار می‌کنیم. با این حال به مراکز اعلام شده است تا کلاس‌های عملی از نیمه شهریور و حداکثر تا ۱۵ آبان به صورت فشرده برگزار شود و در هر کلاس حداکثر ۵ نفر حضور داشته باشند.

وی گفت: از پنجم تا دهم شهریور برنامه ریزی یک مانور آموزشی برای استادان و دانشجویان داریم تا ضعف‌های حوزه IT ما مشخص شود.

رئیس دانشگاه علمی کاربری استان مرکزی گفت: ۷۰ درصد از ۱۶ جلسه آموزشی به صورت آنلاین برگزار می‌شود و ۳۰ درصد باقی مانده هم به صورت پاورپوینتی و آفلاین خواهد بود.

وی در خصوص با زمان آغاز پذیرش دانشجو برای نیمسال اول سال تحصیلی جدید در مراکز دانشگاه علمی کاربردی استان نیز گفت: پذیرش مهرماه دانشگاه علمی کاربردی از ۴ شهریورماه برای مقطع کاردانی به مدت یک هفته و از ۱۱ شهریورماه برای رشته‌های مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه‌ای به مدت یک هفته در ۱۲ مرکز در سطح استان با توجه به مأموریت‌های این مراکز انجام خواهد شد.

نظر شما