شناسهٔ خبر: 41550973 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

امام جمعه بوشهر: طرح مواسات علوی و کمک‌های مومنانه در دهه امامت و ولایت برگزار می‌شود

گروه استان‌ها- امام جمعه بوشهر با اشاره به برگزاری طرح مواسات علوی و کمک‌های مومنانه در دهه امامت و ولایت گفت: مشارکت مردم برای رسیدگی به مستمندان و آسیب‌دیدگان اقتصادی بیماری کرونا در این طرح امری مهم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر امروز در نشستی با تاکید بر رعایت پروتکل بهداشتی برای مقابله با کرونا اظهار داشت: مراعات دقیق و کامل توصیه‌های ستاد مبارزه با بیماری کرونا و نهادینه کردن فرهنگ بهداشت فردی و اجتماعی امری ضروری است.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با قدردانی از  کادر بهداشت و درمان و همه خدمتگزاران همیار به‌ویژه طلاب جهادی که در خدمت بیماران کرونایی هستند گفت: برای در امان ماندن از بیماری کرونا باید همه توصیه‌های بهداشتی به‌ویژه استفاده از ماسک مورد توجه قرار بگیرد.

امام جمعه بوشهر خدمت و رفع گرفتاری و مواسات را یکی از آموزه‌های ادیان الهی به‌ویژه دین اسلام دانست و بیان کرد: ضمن تشکر و قدردانی از همه نهادها و افرادی که در اجرای طرح مواسات در مراحل قبل شرکت فعال داشتند توصیه می‌شود در دور جدید در طرح کمک‌های مومنانه و مواسات مشارکت کنند.

وی با بیان اینکه طرح مواسات در دهه امامت و ولایت برگزار می‌شود گفت: طرح مواسات و کمک مومنانه که با نام «مواسات علوی و کمک‌های مومنانه» مزین شده و در دهه امامت و ولایت از "عید قربان تا عید غدیر" اجرا می‌شود مشارکت مردم برای رسیدگی به مستمندان و آسیب‌دیدگان اقتصادی بیماری کرونا امری مهم است.

صفایی بوشهری با گرامیداشت 5 مرداد سالروز برگزاری نخستین اقامه نماز جمعه خاطرنشان کرد: نماز جمعه یک هدیه خداوند به جامعه ایمانی است که آثار و برکات بسیار عبادی-سیاسی و اجتماعی دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر تاکید کرد: امیدوارم هر چه زودتر توفیق مجدد برگزاری این عبادت مهم الهی با رفع بیماری کرونا برای همگان حاصل شود و از تمامی ائمه جمعه و ستادهای نماز جمعه در تمامی امور به‌ویژه در طرح کمک‌های مومنانه و رزمایش مواسات تشکر و قدردانی می‌شود.

امام جمعه بوشهر با محکوم کردن تعرض جنگنده‌های متجاوز آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران تصریح کرد: تعرض جنگنده‌های متجاوز آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران در آسمان لبنان که منجر به مجروح شدن تعدادی از مسافران شد محکوم و وجدان تمام نهادهای حقوق بشری و مراکز نظارتی بر قوانین هوانوردی به آن جلب می‌شود.

وی با تبریک عید سعید قربان  افزود: با تبریک پیشاپیش روز عرفه و عید قربان، تمامی مردم را به دعا و تضرع به درگاه خداوند متعال برای رفع گرفتاری‌ها به‌ویژه رفع بیماری کرونا و اعتلای اسلام و مسلمین و حوائج شخصی و رشد معنوی و تقرب الهی دعوت می‌شود.

بذرگزاری نهضت بزرگ تعاون و احسان در رسیدگی به نیازمندان در روز عید قربان

امام جمعه برازجان هم با اشاره به 5 مرداد سالروز برگزاری نخستین نماز جمعه به امامت آیت‌الله طالقانی با حکم رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) اظهار داشت: امروز  پس از 41 سال از پیروزی انقلاب اسلامی نماز جمعه برازجان یکی از باشکوه‌ترین و منظم‌ترین نماز جمعه‌ها است.

حجت‌الاسلام حسن مصلح با اشاره به دهه ولایت و روز بزرگ عرفه افزود: با توجه به شرایط خاص کشور که شیوع ویروس کرونا  ایجاد کرده ضروری است به‌صورت مجازی این اعیاد و دهه ولایت هر چه باشکوه‌تر از سال‌های گذشته بزرگ و گرامی داشته شود.

وی با تاکید بر رسیدگی به نیازمندان و مستمندان گفت: از مردم تقاضا می‌شود ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در اجرای سنت حسنه قربانی در روز عید قربان با تهیه بسته‌های معیشتی و غذایی و توزیع آن در بین نیازمندان تحت عنوان نهضت بزرگ تعاون و احسان اقدام شود.

انتهای پیام/190/ح

نظر شما