شناسهٔ خبر: 41535170 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رزمایش «مواسات ۲» با هدف تأمین جهیزیه زوج‌های جوان در استان گیلان برگزار می‌شود

گروه استان‌ها- رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان گیلان گفت: رزمایش مواسات ۲ با هدف تهیه جهیزیه برای زوج‌های جوان نیازمند و کمک به اقشارآسیب‌دیده از کرونا برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ولی عادلی ظهر امروز در نشست خبری به‌مناسبت 5 مرداد ماه سالروز اقامه نخستین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اظهار داشت: هرساله ویژه برنامه‌هایی به مناسبت این روز در سطح ملی، استانی و شهرستانی با حمایت نمایندگان ولی‌فقیه در استان‌ها و اعضای ستاد نماز جمعه برگزار می‌شود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان گیلان با اشاره به اهداف اجرای ویژه‌برنامه‌های مذکور ابراز داشت: جریان‌سازی پیرامون بازآفرینی هویت نمازجمعه و ارتقاء ظرفیت هدایتگری نمازجمعه از جمله اهداف این برنامه‌ها هستند و از آنجا که مردم در نماز جمعه از موضوعات مختلف دینی، اخلاقی، سیاسی و اجتماعی بهره‌مند می‌شوند لذا لازم است که نقش هدایتگری این شبکه ارتقاء یابد.

عادلی افزود: معرفی کارکردهای نماز جمعه در عصر غیبت، تشریح خدمات و دستاوردهای نماز جمعه در سطح ملی و استانی و شهرستانی، اصلاح نگرش‌ها، قدرشناسی از تلاش‌های خالصانه ائمه جمعه و معرفی برنامه‌ها و اقدامات الگوساز آنان، بازشناسی جایگاه نماز جمعه در آیات و روایات و تبیین دیدگاه‌های امامین انقلاب در این حوزه از جمله اهداف و سیاست‌هایی است که دنبال می‌کنیم.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان گیلان با بیان اینکه مخاطبان ما معمولاً عموم مردم، جوانان، نوجوانان، نخبگان، گروه‌های مرجع و کارگزاران نمازجمعه هستند گفت: ایجاد ظرفیت برای افزایش رغبت جوانان جهت حضور در میعادگاه‌های نماز جمعه و سوق دادن آنان به این سمت از جمله اهدافی است که مدنظر قرار دادیم.

عادلی با اشاره به برگزاری 35 نماز جمعه در سراسر استان گیلان و فعالیت ستاد نماز جمعه در شهرستان‌ها تصریح کرد: هم‌اکنون حدود هزار و 200 نفر در سراسر استان به‌عنوان کارگزاران نمازجمعه فعالیت می‌کنند و هیئت‌های اندیشه‌ورز و جلسات مشورت و همکاری با صاحب‌نظران نیز در راستای افزایش کیفیت نماز جمعه در استان تشکیل می‌شود.

وی قدردانی از زحمات کادر درمان استان و پرستاران به‌عنوان مدافعان و قهرمانان سلامت در میعادگاه‌های نماز جمعه را جزو ویژه‌برنامه‌های امسال در سالروز اقامه نخستین نماز جمعه برشمرد و بیان داشت: تهیه جهیزیه برای زوج‌های جوان نیازمند، ترویج ازدواج آسان و مبارزه با طلاق و جلوگیری از جدایی جوانان از یکدیگر از جمله کارهای فرهنگی ائمه جمعه در این ایام است.

عادلی مشورت با اندیشمندان و صاحبنظران جهت ارتقاء کمی و کیفی نماز جمعه را ضروری دانست و بیان کرد: آذین‌بندی مصلی‌ها، دیدار نماینده ولی‌فقیه با خانواده شهدا و مسئولان، تجلیل از ائمه جمعه فقید، تجلیل از خانواده‌های شهدای مدافع حرم، تجلیل از خیران رزمایش مواسات و افتتاح برخی فضاهای جانبی مصلی مانند کتابخانه از ویژه‌برنامه‌های سالروز اقامه نخستین نماز جمعه هستند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان گیلان، تکمیل برخی مصلی‌های نیمه‌کاره استان و توزیع هدایای فرهنگی و تبلیغی بین نمازگزاران را جزو دیگر برنامه‌ها اعلام کرد و گفت: از آنجا که مراجعات مردم به دفاتر ائمه جمعه زیاد است، ائمه جمعه بعضاً ابتکارات خوبی در حوزه خود داشتند و با ایجاد صندوق‌های قرض‌الحسنه و تهیه جهیزیه برای نیازمندان گام‌های خوبی برداشتند.

وی با اشاره به برخی مصلی‌های نیمه‌‌تمام استان خاطرنشان کرد: درحال حاضر مصلی‌های شهرستان‌های انزلی، شفت، فومن، سنگر، رضوانشهر، لنگرود و رودسر نیمه‌تمام هستند اما بیشتر مصلی‌ها درحال تکمیل است و آن تعداد که پیشرفت زیادی نداشتند باید تعیین تکلیف شود و از حمایت خیران نیز در این زمینه استفاده خواهیم کرد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان گیلان با اشاره به ابلاغیه جدید مبنی بر عدم ساخت مصلی‌ها تصریح کرد: براساس ابلاغیه جدید با توجه به وضعیت اقتصادی موجود برای ساخت مصلی اقدام نمی‌شود و نماز جمعه در مساجد جامع شهرستان‌ها برگزار می‌شود و مصلی‌هایی که به پیشرفت‌های خوبی رسیدند روند احداث آنها پیگیری می‌شود.

عادلی با بیان اینکه نزدیک به 15 هفته نماز جمعه در گیلان به‌دلیل کرونا برگزار نشد افزود: پیش از شیوع کرونا هر هفته حدود 20 هزار نفر در نمازهای جمعه سطح استان شرکت می‌کردند که در ایام کرونا این تعداد به شدت کاهش یافت اما در مجموع میزان استقبال مردم گیلان برای حضور در نماز جمعه رضایت‌بخش بوده و سعی کردیم که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، نماز را با حداقل جمعیت برگزار کنیم.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان گیلان از برگزاری رزمایش مواسات 2 با عنوان نهضت تعاون و احسان در گیلان جهت کمک به نیازمندان و اقشار آسیب‌پذیر خبر داد و بیان کرد: تهیه و کمک به جهیزیه زوج‌های جوان نیازمند نیز در رزمایش مواسات 2 پیش‌بینی شد و به‌زودی با محوریت مساجد محلات و قرارگاه استانی در سراسر استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/612/س

نظر شما