شناسهٔ خبر: 41549709 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه برازجان:

توزیع بسته‌های معیشتی و غذایی در شهرستان دشتستان ادامه یابد

بوشهر - امام جمعه برازجان با تاکید بر تداوم طرح نهضت بزرگ تعاون و احسان کمک‌های مومنانه گفت: توزیع بسته‌های معیشتی و غذایی در شهرستان دشتستان ادامه یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسن مصلح ظهر جمعه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دنیا جای امتحان و جای بردباری است و اگر کسی خیال بکند که اینجا بخواهد راحت به سر ببرد و راحتی نصیبش بشود، در اشتباه است.

وی تصریح کرد: آدم باید خیلی عوامانه بیندیشد که خیال کند اینجا محل راحتی است. چنین کسی یا اهل قرآن و روایت نیست یا اهل فکر و فهم نیست.

امام جمعه برازجان بیان کرد: یکی فشار مالی دارد، دیگری فشار خانوادگی دارد، یکی فشار سیاسی دارد و یکی فشار اجتماعی دارد و هیچکس بی درد و رنج نیست. آسایش جای دیگر است و باید به فکر آخرت باشیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر کسی این را فهمید، زندگی خود را تنظیم می‌کند، تعدیل می‌کند و خود را با این شرایط وفق می‌دهد و تنها در این صورت رنج کمتری خواهد کشید.

مصلح افزود: درست است که وظیفه هر مؤمنی آن است که برای مؤمنان دیگر دعا کند، اما خداوند می‌فرماید: من مهمان دل‌های شکسته‌ام. شما هر چقدر به انسان دیگری التماس دعا بگویید و از او بخواهید برای شما دعا کند باید بدانید آن فرد، دل شکسته شما را ندارد، دعای مظلوم دل شکسته از دعاهای مستجاب است.

وی ادامه داد: در هنگام بی پناهی و دل شکستگی خود، مستقیماً با خدا سخن بگوید و دیگران را نیز دعا کنید و بدانید بهترین دعا آن است که از قلب خود انسان برخیزد.

برازجان از باشکوه‌ترین نماز جمعه‌ها را دارد

امام جمعه برازجان با اشاره به پنجم مرداد سالروز برگزاری اولین نماز جمعه کشور به امامت آیت الله طالقانی گفت: به فاصله چند ماه پس از آن شهرستان دشتستان نیز در خرداد سال ۱۳۵۹ شاهد اقامه این همایش هفتگی به امامت مرحوم حجت الاسلام شیخ غلام حسین رحیمی بود.

وی اضافه کرد: امروز پس از ۴۱ سال از پیروزی انقلاب اسلامی نماز جمعه برازجان یکی از باشکوه‌ترین و منظم ترین نماز جمعه‌ها است که انتخاب ستاد نماز جمعه برازجان به عنوان ستاد برتر کشوری در ارزیابی سال ۹۸ شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور دلیل این مدعاست.

مصلح افزود: مردم با شرکت پر شور و با نشاط خود در این اجتماع از نظام و آرمان‌های رهبری شایسته نظام تاکنون پشتیبانی کرده و انشاالله پشتیبانی خواهند کرد.

وی با گرامیداشت دهه ولایت و روز بزرگ عرفه خاطرنشان کرد: مردم ولایتمدار، دیندار و معتقد را دعوت و توصیه می‌کنم به گرامیداشت باشکوه دهه ولایت و اعیاد غدیر و قربان.

امام جمعه برازجان ادامه داد: با توجه به شرایط خاص کشور که شیوع ویروس کرونا ایجاد کرده است ضروری است به صورت مجازی این اعیاد و دهه ولایت هر چه باشکوه‌تر از سال‌های گذشته بزرگ و گرامی داشته شود.

وی گفت: با عنایت به بیانات رهبر فرزانه انقلاب در خصوص دستگیری از نیازمندان و مستمندان توصیه می‌شود مؤمنین عزیز ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در اجرای سنت حسنه قربانی در روز عید قربان با تهیه بسته‌های معیشتی و غذایی و توزیع آن در در بین نیازمندان تحت عنوان نهضت بزرگ تعاون و احسان کمک‌های مومنانه خود را در این ایام به برادران و خواهران دینی عرضه کنند.

نظر شما