شناسهٔ خبر: 41418798 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار قم:

خط قرمز ما سلامت مردم است

محسن صفری

استاندار قم با بیان اینکه خط قرمز ما سلامت مردم است، گفت: اگر حس شود سلامت حتی یک نفر به خطر می افتد و احتمال آلودگی وجود دارد، از هرگونه تجمع و مراسمی جلوگیری می‌شود.

صاحب‌خبر -

بهرام سرمست در حاشیه جلسه امروز صبح ستاد ملی با ریاست رئیس جمهور در گفت وگو با خبرنگاران عنوان کرد: در این جلسه  گزارشاتی در خصوص میزان ابتلا به بیماری کرونا ارائه شد که حدودا 25 استان در حالت هشدار و قرمز قرار دارند که در این بین استان قم در شرایط زرد است..

استاندار با  بیان اینکه در هفته گذشته شاهد افزایش میزان بستری افراد مبتلا بودیم، افزود: امیدواریم با تدابیر اتخاذ شده موج جدید را کنترل و به کاهش بیماران دست یابیم.

وی در ادامه بیان کرد: از جمله تاکیدات جلسه امروز ستاد ملی مبارزه با کرونا، راهکار کنترل این موج گسترده با استفاده از ماسک به صورت الزام‌آور به ویژه در محل‌های پر ازدحام و محیط‌های اداری بود.

سرمست با اشاره به محور دوم گفت و گو این جلسه گفت: فاصله گذاری هوشمند باتوجه به اقتضای شرایط باید رعایت شود.

وی با اشاره به اینکه: باوجودی که اکنون استان قم در وضعیت زرد است، اما نگرانی‌ها برای وخیم شدن اوضاع وجود دارد، افزود: باید تمام تدابیر برای عدم بازگشت موج قرمز اتخاذ شود.

استاندار قم در رابطه با کنترل و ممنوعیت تجمعات که منجر به شیوع بیماریست عنوان کرد: اکثرا این تجمعات در اواخر خرداد ماه در سطح کشور رخ داده است که ماحصل مسافرت ها و مراسمات عروسی و ختم و امثالهم است.

وی در ادامه اظهار داشت: از همشهریان خواهش میکنیم با رعایت بهداشت فردی و پرهیز از حضور در تجمعات به کنترل این موج کمک کنند تا زحمات کادر درمان را کمتر کرده و در نهایت شاهد تلفات شهروندان نباشیم.

وی در خصوص ظرفیت استان در تولید ماسک عنوان کرد: طبق گزارشات ارائه شده150 هزار عدد ظرفیت استان در تولید ماسک است که البته با دعوت و تشویق تولید کنندگان این ظرفیت تا 250 هزار عدد قابل افزایش است و تاکید شده که ماسک ها در داروخانه ها به نحوی شایسته عرضه شوند و نظارتی برآن صورت گیرد تا به صورتی کامل به دست تمام مردم برسد.

وی با اشاره بر الزام رعایت پروتکل های بهداشتی عنوان کرد:  جهت نظارت بر رعایت پروتکل ها و فاصله گزاری اجتماعی کارگروه ویژه ای تشکیل شده است که با حضور متصدیان بهداشت، دادستانی، صنوف، نیروی انتظامی و اماکن، ناظر بر رعایت همگانی بهداشت و فاصله گذاری است.

وی در خصوص بازگشایی محافل اجتماعی و کسب و کارها عنوان کرد: اکثر این بازگشایی ها منوط به رعایت این پروتکل ها از سمت مردم است.

استاندار در انتها با بیان اینکه خط قرمز ما سلامت مردم است، گفت: اگر حس شود سلامت حتی یک نفر به خطر می افتد و احتمال آلودگی وجود دارد، از هرگونه تجمع و مراسمی جلوگیری می شود.

انتهای پیام

نظر شما