شناسهٔ خبر: 41421268 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

استاندار قم :

25 استان در وضعیت هشدار و قرمز قرار دارند/قم در وضعیت زرد

استاندار قم با اشاره به اینکه 25 استان کشور در وضعیت هشدار و قرمز قرار دارد، گفت: استان قم در وضعیت زرد قرار دارد اما نگران قرمز شدن آن هستیم لذا تمام تدابیر را اتخاذ خواهیم کرد تا شاهد بازگشت موج نباشیم

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا، بهرام سرمست ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا که به ریاست رئیس جمهور برگزار شد گزارشی از آخرین وضعیت کرونا در قم  را ارائه کردیم در پی مقایسه ای که بین استان های مختلف وجود دارد تقریبا 25 استان کشور در شرایط هشدار و قرمز قرار دارند.

استاندار قم تصریح کرد: استان قم همچنان در شرایط زرد قرار دارد اما در هفته های اخیر افزایش تعداد بستری ها در استان قم را داشتیم و امیدواریم با افزایش تدابیری که اتخاذ می شود بتوانیم موج جدید کرونا را کنترل کنیم.

وی ادامه داد: بحث هایی که در  جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا وجود داشت بر راه حل های کنترل بیماری کرونا تاکید داشت از جمله استفاده از ماسک که الزام دارد در محل های پرجمعیت و سرپوشیده و محیط های اداری استفاده شود.

استاندار قم تاکید کرد: همچنین فاصله گذاری پویا و هوشمند مطرح شد به اقتضای شرایطی که در شهرهای کشور به وجود می آید فاصله گذاری ها باید رعایت شود و بازگشایی هایی که صورت گرفته با محدودیت مواجه خواهد شد.

سرمست تصریح کرد: درست است که در استان قم در وضعیت زرد قرار داریم اما نگران قرمز شدن آن هستیم لذا تمام تدابیر را اتخاذ خواهیم کرد تا شاهد بازگشت موج نباشیم

وی ادامه داد: کنترل و ممنوعیت تجمعاتی که می تواند منجر به شیوع مجددا کرونا شود در دستور کار جلسه ستادملی مبارزه با کرونا قرار داشت این تجمعات از اواخر خرداد و آغاز فصل تابستان در نقاط مختلف کشور از جمله قم شروع شده این تجمعات از جمله مسافرت بین استان ها و مراسم های عروسی و ختم داخل استان ها است که از شهروندان  می خواهیم این تجمعات را برگزار نکنند.

استاندار قم عنوان کرد: مردم قم در طول 5 ماه گذشته در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی خوش درخشیدند امید است از این به بعد نیز همکاری کنند تا زحمت کادر درمانی کمتر شود و شاهد تلفات و فوت شهروندان نباشیم.

وی در پاسخ به این سوال ظرفیت استان قم در خصوص تولید ماسک در چه وضعیتی قرار دارد؟ گفت: برابر گزارشی که به بنده ارسال شده ظرفیت تولید 150 هزار ماسک در قم وجود دارد البته از تولید کنندگان دعوت کردیم و با اعمال تشویق ها این ظرفیت را می توانیم تا 250 هزار ماسک نیز افزایش دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما