شناسهٔ خبر: 40943536 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت کشور | لینک خبر

استاندار خراسان رضوی مطرح کرد:

بسیج همه ظرفیت‌ها، برای مقابله موثر با مواد مخدر

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر بسیج همه ظرفیت ها برای مقابله موثر با مواد مخدر گفت: برای افزایش ظرفیت پذیرش، مراکز ماده ۱۶ استان می‌تواند افزایش پیدا کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، علیرضا رزم‌حسینی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی که به صورت ارتباط ویدئو کنفرانسی با شهرستان‌های استان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره 3 هزار و 750 شهید حوزه مبارزه با مواد مخدر در کشور اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران شهدای زیادی را در راه مقابله با مواد مخدر تقدیم انقلاب کرده است و هنوز هم این تلاش ها ادامه خواهد داشت.
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در  این راستا ستاد مبارزه با مواد مخدر، جایگاه بسیار خوبی است که تقریبا همه اعضای نهادهای حکومتی هم عضو این ستاد هستند.
رزم‌حسینی تاکید کرد: علاوه بر تلاش‌های صورت گرفته برای درمان معتادین، در حوزه‌های پیشگیری و مقابله با مواد مخدر توسط همه دستگاه‌های استان اقداماتی مناسبی صورت گرفته است.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه درمان، بیان کرد: در راه‌اندازی مراکز ماده 16 استان، همه دستگاه‌ها از جمله دانشگاه علوم پزشکی و فرمانداران موثر بوده و هستند. دستگاه قضا هم در موضوع مواد مخدر در حوزه‌های پیشگیری، مقابله و درمان اقدامات قابل توجهی را انجام داده است.
استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه برای مقابله موثر با مواد مخدر باید همه بسیج شوند، گفت: امروز نگاه ما به معتاد مانند نگاه به یک فرد بیمار است. در همین راستا مراکز ماده 16 شکل گرفته است و هنوز هم می‌تواند در استان گسترش پیدا کند.
*افتتاح اولین مرکز مشارکتی ماده 16 استان در سبزوار
رزم‌حسینی ادامه داد: علاوه بر اقداماتی که توسط دستگاه‌های مختلف برای پیشگیری و مقابله با مواد مخدر در سراسر استان تاکنون صورت گرفته است از درمان این بیماران هم نباید غافل شویم.
وی در انتهای سخنان خود خاطرنشان کرد: مرزهای استان با همت مرزبانان غیور و کنترل‌های مناسبی که شکل گرفته از شرایط مناسبی برخوردار است.
گفتنی است در این جلسه اولین مرکز مشارکتی ماده 16 استان در شهرستان سبزوار با دستور استاندار افتتاح شد.

نظر شما