شناسهٔ خبر: 40938575 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار خراسان رضوی: نگاه به معتاد نگاه به یک فرد بیمار است

مشهد- ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: برای مقابله موثر با مواد مخدر باید همه بسیج شوند و امروز نگاه ما به معتاد مانند نگاه به یک فرد بیمار است.

صاحب‌خبر -

روابط عمومی استانداری خراسان رضوی روز پنجشنبه به نقل از "علیرضا رزم حسینی" در جلسه ویدئو کنفرانسی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گزارش داد: ایجاد و گسترش مراکز ماده ۱۶ در این استان برای درمان معتادان و نگریستن به آنان به عنوان بیمار در حال انجام است.
وی با تاکید بر بسیج همه ظرفیت‌ها برای مقابله موثر با مواد مخدر افزود: در راه‌اندازی مراکز ماده ۱۶ همه دستگاه‌ها از جمله دانشگاه علوم پزشکی و فرمانداران نقش موثر دارند.
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: علاوه بر تلاش‌های صورت گرفته برای درمان معتادان، در حوزه‌های پیشگیری و مقابله با مواد مخدر نیز توسط همه دستگاه‌های استان اقدامات مناسبی صورت گرفته است و دستگاه قضایی هم در حوزه‌های پیشگیری از اعتیاد، مقابله با سوداگران مرگ و درمان معتادان اقدامات قابل توجهی انجام داده است.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره سه هزار و ۷۵۰ شهید مبارزه با مواد مخدر در کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران تاکنون شهدای بسیار در راه مقابله با مواد مخدر تقدیم انقلاب کرده است و این تلاش‌ها همچنان ادامه دارد.
رزم حسینی افزود: در  این راستا ستاد مبارزه با مواد مخدر، جایگاه بسیار خوبی است و تقریبا همه اعضای نهادهای حکومتی عضو این ستاد هستند. 
وی ادامه داد: در حال حاضر مرزهای استان خراسان رضوی با همت مرزبانان غیور و کنترل‌های مناسب از شرایط خوبی برخوردار است.
در این مراسم اولین مرکز مشارکتی ماده ۱۶ استان خراسان رضوی در شهرستان سبزوار افتتاح شد.

نظر شما