شناسهٔ خبر: 40434767 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

آتش خشم آمریکایی‌ها علیه نژادپرستی

کارشناس مسائل بین‌الملل معتقد است: اعمال تبعیض ها در آمریکا فقط علیه رنگین پوستان نیست، بلکه این مسئله مبتلابه تهیدستان و اقشار کم بضاعت این جوامع نیز هست.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
مصطفی خوش‌چشم در برنامه تیتر امشب گفت: آزاد بودن آمریکا به پشتوانه لابی گری‌ها و صرف هزینه های بالا برای آزاد گذاشتن حمل سلاح در این کشور، باعث کشتار مردم در سطح وسیعی شده است.

او گفت: اما این بار در قضیه جرج فلوید و گسترش آتش اعتراضات، موضوع کاملاّ متفاوت است؛ در یک سو فردی بدون سلاح، بی دفاع و کاملا در اختیار پلیس و در طرف دیگر پلیسی که وظیفه اش، حفظ جان و امنیت شهروندان است، بدون توجه به دوربین‌ها در کمال سبعیت اقدام به قتل می‌کند؛ که این از خشونت حاکمیت علیه مردم حکایت دارد.

او ادامه داد: قتل جرج فلوید موضوع جدیدی نیست و بخشی از خشونت‌های جاری ایالات متحده است که هر از چندگاهی باعث اعتراض‌های مردمی می‌شود و ریشه در برده داری ایالات متحده دارد که در ۴۰ سال اخیر هم تشدید شده است.

خوش چشم تاکید کرد: وقتی مردم کشوری از دولتشان ناامید می‌شوند راهی جز اعتراض نمی‌یابند و در آمریکا نیز همین رویکرد به تظاهرات گسترده منجر و در خلال آن مشخص شد، افرادی تحت عنوان پلیس مخفی، با شکستن شیشه‌های مغازه‌ها و مراکز خرید به دنبال بهانه‌ای برای سرکوب معترضان هستند.

او ادامه داد: البته در دولت‌های پیشین هم این روند وجود داشت، به طوری که اوباما به عنوان یک سیاهپوست برای احقاق حقوق هم نژادان خود تلاشی نکرد و در اعتراض‌هایی که در زمان ریاست جمهوری او انجام شد به اعلام همدری از شبکه‌های مجازی بسنده کرد.
 
خوش چشم گفت: به گفته معترضان او فقط رنگ پوستش سیاه و افکارش سفیدپوستی است.
<div id="video-display-embed-code_290703" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/795881/290703?width=400&height=300"></script></div>


این کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد: نژادپرستان سفید پوست آمریکایی ترامپ را به خاطر خصلت‌های مشترکش دوست دارند و به همین دلیل مسائلی از این دست در زمان او تشدید شده است.


او گفت: در سال‌های اخیر گروه‌های راستگرای افراطی در کشور‌های غربی قدرت گرفته اند و الته رنگ پوست آن‌ها هم در اعتراضات و عامل قدرت گیری آن‌ها بی تاثیر نبوده است.

حسن عابدینی کارشناس مسائل سیاسی هم در ارتباط اینترنتی در خصوص آینده این اعتراضات گفت:
<div id="video-display-embed-code_290707" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/795881/290707?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما