شناسهٔ خبر: 42025932 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

مجسمه ها در آمریکا نماد برده داری اند

پروفسور مانیشا سینها استاد دانشگاه هاروارد: مردم مجسمه های ساخته شده در قرن 19 را نماد برده داری می دانند.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

پروفسور مانیشا سینها استاد ممتاز تاریخ آمریکا در دانشگاه کنتیکت درباره دلیل درخواست های فزاینده برای برداشتن نمادهای برده داری در امریکا گفت: دلیل اصلی این است که مردم مجسمه های ساخته شده در قرن 19 را نماد برده داری می دانند.

او گفت: سازندگان این مجسمه سازی نه تنها از برده داری حمایت کرده اند بلکه بعد از جنگ داخلی هم تلاش کردند سفیدپوستان در جایگاه برتر قرار گیرند.

استاد دانشگاه هاروارد و نویسنده کتاب علت بردگی می گوید: مرگ جرج فلوید دلیل اصلی ایجاد جنبش اعتراضی گسترده در سراسر آمریکا شده است و به همین دلیل است که مردم عادی نیز به مجسمه های برده داری بیشتر فکر کنند و تظاهرات اعتراضی همچون بمبی بود بر حقیقت ماجرا.

پروفسور مانیشا سینها درباره تفاوت اعتراضات این دوره با دوره های قبل افزود: در این تظاهرات شاهد تنوع گسترده از نژادهای مختلف افراد از طبقات مختلف جامعه هستیم و بخش بزرگی از افراد معترض به دنبال نشان دادن خشم خود هستند.

استاد دانشگاه هاروارد درباره ادامه تبعیض ها در آمریکا با وجود اعتراضات گفت: اجرا شدن سیستم آپارتاید مبتنی بر جداسازی سیاه پوستان از سفید پوستان و شکاف جدی در جامعه چیزی است که هیچ وقت در جامعه امریکا به آن رسیدگی نشده است. حق و حقوق و برابری در آمریکا اصلا وجود ندارد و مردم در حال بیدار شدن هستند.

 

<div id="video-display-embed-code_307457" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/799484/307457?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما