شناسهٔ خبر: 40372735 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار مرکزی: ۲ روستای ساوه تا شنبه از بن‌بست خارج می‌شوند

ساوه - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: راه موقت دسترسی برای روستاهای «مرق» و «مرقکان» تا ۲۴ ساعت آینده احداث و ساکنان این مناطق از بن‌بست کنونی خارج می‌شوند.

صاحب‌خبر -

«سیدعلی آقازاده» روز پنجشنبه در سفر به ساوه و بازدید از روستاهای یاد شده، اظهار داشت: نیروهای راهداری با کمک تیپ مهندسی ۴۲ قدر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای بازگشایی این مسیر که از ۱۰ روز پیش به دلیل رانش زمین مسدود شد، در تلاش هستند تا امکان دسترسی مردم به شهر را به صورت موقت برقرار کنند.

وی اظهار امیدواری کرد که این مسیر تا ۲۴ ساعت آینده احداث و پس از آن تلاش برای احداث جاده اصلی و دائمی آغاز شود.

استاندار مرکزی گفت: در مدتی که راه دسترسی برای ساکنان سه روستای منطقه دچار تخریب شد، مشکلاتی برای آنها پیش آمد اما در اقداماتی قابل تقدیر ارگان هایی چون کمیته امداد، هلال احمر و بهزیستی نسبت به تامین مایحتاج و ارزاق عمومی ساکنان با استفاده از عرض دریاچه سد الغدیر و حمل با قایق فعالیت های چشمگیری داشتند.

آقازاده گفت: با همکاری دهیاری و سایر دستگاه های اجرایی روند ارائه خدمات و مایحتاج برای مردم این روستاها ادامه دارد و انتظار داریم تا ۲۴ ساعت آینده با احداث راه موقت دسترسی تردد خودرو به شهر به حالت عادی بازگردد.

وی گفت: روند احداث مسیر موقت و جایگزین باید با شتاب هرچه بیشتر انجام شود و تلاش می کنیم که تا پنج ماه آینده با تامین اعتبار مورد نیاز احداث جاده دائمی و ایمن را به سرانجام برسانیم تا با توجه به جنس زمین منطقه از وقوع حادثه مشابه در آینده جلوگیری کنیم.

استاندار مرکزی اظهار داشت: شایعاتی در خصوص تخریب جاده مرق و مرقکان به دلیل انفجار خط گاز منتشر شد که واقعیت ندارد و دلیل اصلی مسدود شدن مسیر این روستاها رانش زمین بوده و هیچ مشکل یا اتفاق خاصی برای خط لوله گاز در مجاورت جاده رخ نداده است.

وی افزود: جریان گاز طبیعی برای این روستاها به دلیل برقراری ایمنی و اینکه اتفاق خاصی بعد از رانش زمین و عملیات راهسازی برای شبکه انتفال گاز پیش نیاید، به صورت موقت قطع شد و به محض بهبود شرایط و ایمن سازی مسیر، وصل خواهد شد.

روستاهای مرق، مرقکان و سیاله در ۳۰ کیلومتری غرب ساوه و در بالادست سد الغدیر واقع شده اند.

شهرستان ساوه با ۳۰۰ هزار نفر جمعیتی دارای ۲ بخش مرکزی و نوبران و ۲۳۰ روستا است.

نظر شما