شناسهٔ خبر: 68000700 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

امام‌جمعه موقت قزوین:

تراز دشمنی با رژیم صهیونیستی را به اشخاص تنزل ندهیم

امام جمعه موقت قزوین گفت: نباید تراز دشمنی با رژیم غاصب اسرائیل را به اشخاص تنزل دهیم، یعنی نگوییم که ترور شهید هنیه ناشی از دیوانگی نتانیاهو بوده است، زیرا امروز با رژیم سفاک اسرائیل و حامی او آمریکا مواجه هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، حجت‌الاسلام سیدمهدی خضری بعدازظهر امروز -جمعه دوازدهم مرداد- در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر قزوین اظهار کرد: در مقابل کسانی که دست به اقدام تروریستی زده و اسماعیل هنیه را به شهادت رساندند، نباید سستی کرد، چراکه رژیم صهیونیستی باید مجازات شود.

وی اضافه کرد: سیل گلایه‌ها، ناامید شدن‌ها و سست شدن‌ها بعد از ترور شهید هنیه برای این است که ما شناخت کافی از میدان مبارزه و جهاد نداریم، البته برای نسل اول و دوم انقلاب این موضوع خیلی ملموس بود؛ چون از پیش از پیروزی انقلاب شاهد اتفاقات و ترور شخصیت‌های بزرگ بودند، اما برای نسل‌های جدید این مسائل کمی نامانوس است.

خطیب جمعه شهر قزوین خطاب به نمازگزاران قزوینی با بیان اینکه شما مردم چه در مواقع پیروزی و چه در مواقع شکست تکلیف و وظایف و سنگر خود را رها نکرده و محکم به تکالیف خود عمل کنید، گفت: البته با نگاه توحیدی باید گفت که جبهه حق هیچ گاه شکست نمی‌خورد و شهادت برای جبهه حق به معنای پیروزی است.

خضری ادامه داد: در جنگ شاهد اتفاقات تلخ در هر دو طرف میدان نبرد هستیم، اما افرادی که ظرفیت دیدن این صحنه را ندارند سریع به خودی‌ها حمله می‌کنند و می‌گویند چرا باید چنین اتفاقی بیفتد و مدام از چرایی اتفاقات سوال می‌کنند. درست است که نقطه ضعف‌هایی بوده که باید حذف شوند، اما در فضای مجازی و در فضای گفتگوها نباید همه نگاه‌ها به این سمت برود که چرا این اتفاق افتاده است؟

وی تصریح کرد: در جنگ دشمن بیکار نمی‌نشیند و از هر فرصتی برای ضربه زدن استفاده می‌کند. در وعده صادق که بزرگترین عملیات پهبادی دنیا توسط ایران اسلامی انجام شد آبروی اسرائیل در دنیا رفت و هیمنه رژیم صهیونیستی فروریخت. آیا توقع دارید دشمن سکوت کند؟

امام جمعه موقت قزوین با بیان اینکه اثر وعده صادق این است که نیروی هوایی اسرائیل که یکی از پیشرفته‌ترین نیروی هوایی دنیاست نتوانست در مقابل موشک‌های بالستیک ایران مقاومت کند، گفت: اگر آتش بار نیروی هوایی ما ادامه پیدا می‌کرد، اسرائیل به طور کامل شخم زده می‌شد.

عابدینی افزود: کسانی که خود تحقیری می‌کنند و می‌گویند قدرت امنیتی ما کم است، مصاحبه مسئول بخش اطلاعات نظامی اسرائیل را مطالعه کنند که می‌گوید ایران امروز در بهترین حالت ممکن و در قدرتمندترین شرایط امنیتی نسبت به سال‌های گذشته قرار دارد.

وی ادامه داد: فلسطین توسط اسرائیل مورد حملات بی‌شمار قرار گرفت و ده‌ها هزار نفر به خاک و خون کشیده شدند، به کشور یمن و عراق و جنوب لبنان هم حمله کردند، اما امنیت کشور ما اجازه نداده که آب در دل مردم ایران تکان بخورد، آن وقت عده‌ای می‌گویند امنیت کشور ما کجاست؟

اقرار مقامات اسرائیلی به اقتدار جمهوری اسلامی ایران

خطیب نماز جمعه قزوین با ذکر اینکه امنیت کشور ما تا اندازه‌ای بالاست که مردم ایران احساس نمی‌کنند در شرایط جنگ قرار دارند، گفت: جبهه مقاومت در نبرد با اسرائیل است و سخنگوی ارتش اسرائیل در سخنانی بیان داشته است که ایران قدرت این را دارد که خاورمیانه را به آتش بکشد و در واقع با این سخنان اقرار به قدرت جمهوری اسلامی ایران می‌کنند. چرا ما خود تحقیری می‌کنیم.

خضری اضافه کرد: بعضی علم و تکنولوژی و پیشرفت صنایع مختلف و برخی امنیت کشور را دست کم می‌گیرند و تحقیر می‌کنند، درحالی که در بسیاری از بخش‌های علمی و صنعتی و سایر حوزه‌ها ایران جزو کشورهای برتر جهان بوده و از قدرت امنیتی بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: دشمن باید مجازات شود و در این راستا دکتر پزشکیان رئیس جمهور برگزیده ملت ایران در پیامی که صادر کردند مقتدرانه و باعزت از جبهه مقاومت دفاع کردند. مقام معظم رهبری هم فرمودند موفقیت این دولت موفقیت همه ما است و بر اساس شعار سال مقام رهبری باید همه مردم با مشارکت در صحنه به دولت کمک کنند تا اقتصاد کشور رونق یافته و کشور از تنگناهای اقتصادی عبور کند.

با عملیات وعده صادق وحشت در دل دشمنان اسلام افتاد

امام جمعه موقت قزوین با بیان اینکه ترور ناجوانمردانه اسماعیل هنیه در حقیقت نشانه ضعف رژیم اسرائیل بود، تاکید کرد: نباید طراز و خط دشمنی را از رژیم غاصب اسرائیل به اشخاص تنزل دهیم، یعنی نگوئیم که این اقدام ناشی از دیوانگی نتانیاهو بوده است، زیرا امروز با رژیم سفاک اسرائیل و حامی او آمریکا مواجه هستیم.

خضری افزود: در مبارزات ما دو رویه داریم یک رویه نامردانه و ناجوانمردانه است که اسرائیل دولتی ناجوانمرد است و عمدتاً روش این رژیم ترور مخفیانه شخصیت هاست؛ اما روش دیگر در مبارزات پیروی از رویه مردانه است همانطور که انجام عملیات وعده صادق، کاملاً آگاهانه بود و از قبل اعلام شده بود و اصلاً مخفیانه صورت نگرفت.

وی با ذکر اینکه با عملیات وعده صادق رعب و وحشت در دل دشمنان اسلام افتاد، ادامه داد: اسرائیل چندین ساعت وحشت زده آسمان را تماشا می‌کرد که کی موشک‌ها و پهبادهای جمهوری اسلامی ایران وارد فضای هوایی اسرائیل می‌شود که این اتفاق در طول تاریخ این رژیم سابقه نداشت. روش اسرائیل در میدان مبارزه ناجوانمردانه است و مصداق آن ترور شهید اسماعیل هنیه در تهران است.

دست دولت آمریکا آغشته به خون مردم مظلوم غزه است

خطیب جمعه قزوین در بخش پایانی صحبت‌هایش گفت: در قضیه جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه هم امروز این دو خط دنبال می‌شود که نخست می‌گویند مردم غزه مرتکب اشتباه شدند که به اسرائیل حمله کردند و بعد هم عامل جنایات رخ داده را فقط به شخصیت نتانیاهو تنزل می‌دهند یعنی در حال تطهیر آمریکا و اسرائیل هستند لذا باید مراقب این خط بود.

خضری اضافه کرد: ملت مجاهد فلسطین که به ظاهر در قفس بود، در حقیقت ملتی آزاده بود و برای حیات و عزت خود اقدام به انجام عملیات طوفان‌الاقصی کرد. ضمن اینکه مقابل مردم فلسطین هم فقط نتانیاهو قرار ندارد بلکه رژیم اسرائیل، آمریکا و نظام غرب ایستاده‌اند.

وی ادامه داد: همچنانکه شاهد بودیم چندی پیش وقتی نتانیاهو در کنگره آمریکا سخنرانی کرد همه ایستاده بارها او را تشویق کردند و در حقیقت دست دولت آمریکا آغشته به خون مردم غزه است.

نظر شما