شناسهٔ خبر: 67999547 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه موقت قزوین: پرهیز از ناامیدی در میدان مبارزه یک اصل اساسی است

قزوین - ایرنا - امام جمعه موقت قزوین با اشاره به اینکه شهادت سید ابراهیم رییسی و اسماعیل هنیه نشان داد ما در یک وضعیت جنگی به سر می بریم، گفت: بایستی درک و آگاهی خود را در میدان مبارزه افزایش دهیم تا ناامید و خسته نشویم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدمهدی خضری در خطبه های نماز جمعه این هفته قزوین اظهار کرد: حادثه تلخی که برای فرمانده بزرگ جبهه مقاومت یعنی شهید اسماعیل هنیه در چند روز گذشته رخ داد قلب همه مومنان را به درد آورد اما بعضی ها در اینگونه حوادث ناامید می شوند و صحنه را رها می کنند، چرا که ظرفیت میدان جهاد را ندارند، در حالی که در میدان مبارزه قدرت از آن دو طرف است.

وی ادامه داد: نسل اول و دوم انقلاب اسلامی، اتفاقات و ترورهای شخصیت های بزرگی را ملموسانه درک کرده اما این دست اتفاقات برای نسل جدید ناملموس است و سیل گلایه و ناامیدشدن ها برای این است که شناخت کافی از میدان مبارزه و جهاد وجود ندارد.

حجت الاسلام خضری با تاکید بر اینکه نباید در پیروزی و شکست تکالیف و وظایف خود را رها و سنگر خود را خالی کنیم، تاکید کرد: کسانی که در جنگ ظرفیت ضربه خوردن را ندارند، به خودی ها حمله می کنند و فقط به چرایی اتفاق افتادن این دست حوادث می پردازند.

امام جمعه موقت قزوین با اشاره به عملیات وعده صادق، بیان کرد: این حمله بزرگترین عملیات پهبادی دنیا بود که آبروی اسراییل را برد و از همین روی نباید توقع سکوت از سوی دشمن را داشت چرا که بر اثر وعده صادق، نیروی هوایی اسراییل، سامانه آمریکایی پاتریوت را کنار گذاشت به این دلیل که دیگر نمی توانست در مقابل ایران از خود دفاع کند و اگر آتش باران نیروی هوایی ما ادامه می یافت، اسراییل کاملا شخم می خورد.

وی ادامه داد: آنهایی که خود تحقیری می کنند و می گویند قدرت امنیتی ما ضعیف است، مصاحبه مسوول نظامی اطلاعات اسراییل را مطالعه کنند که می گوید "ایران امروز در بهترین و قدرتمندترین شرایط امنیتی خود قرار دارد".

حجت الاسلام خضری با بیان اینکه بعضی ها علم و تکنولوژی، صنایع، پزشکی و امنیت ایران را مورد خود تحقیری قرار می دهند، تصریح کرد: فلسطین یمن، عراق و جنوب لبنان درگیر جنگ با اسراییل شد اما امنیت کشور ما نگذاشت که آب در دل مردم کشور ایران تکان بخورد.

وی، ترور را روش ناجوانمردانه جنگی رژیم صهیونیستی دانست و اظهار کرد: رژیم غاصب صهیونیستی به صورت مخفیانه عملیات بمب گذاری و ترور را به انجام می رساند اما ایران اسلامی در انجام عملیات وعده صادق روش جوانمردانه خود را به دشمن اعلام کرد.

حجت الاسلام خضری یادآور شد: شهید اسماعیل هنیه عمر خود را در مجاهدت و سنگرها طی کرد و از این رو نباید ترور ایشان را فقط به رژیم صهیونیستی تنزل دهیم، بلکه آمریکا نیز در کنار این رژیم است.

امام جمعه موقت قزوین گفت: بعضی ها معتقد بودند که حمله فلسطین به صهیونیست ها اشتباه بود و بعدها گفتند که نتانیاهو دیوانه است و اسراییل را تطهیر می کند اما ملت مجاهد فلسطین که در ظاهر در قفس، اما در باطن آزاد است برای حیات و عزت خود طوفان الاقصی را ایجاد کرد که دشمن آنها رژیم اسراییل و نظام آمریکا است.

وی افزود: آقای مسعود پزشکیان، رییس جمهور محترم در پیامی مقتدرانه از جبهه مقاوت دفاع کردند که این مساله جای تقدیر و تشکر دارد و امیدواریم با همکاری و مشارکت مردم که حضرت آقا نیز بر این امر تاکید داشتند، دولت جدید از گردنه های اقتصادی با موفقیت عبور کند.

امام جمعه موقت قزوین خاطرنشان کرد: یادواره شهدای ارتش و شهید بزرگوار شهید سرلشکر عباس بابایی دوشنبه هفته آینده برگزار می شود که امیدواریم قزوین بتواند به بهترین شکل ممکن میزبان این رخداد باشد.

نظر شما