شناسهٔ خبر: 68000717 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

خون پاک شهید هنیه بنیان اسرائیل را متزلزل خواهد کرد

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: بدون شک خون پاک شهید هنیه بنیان رژیم اسرائیل را سست و متزلزل خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر- امروز دوازدهم مرداد- در خطبه‌های نماز جمعه اراک اظهار کرد: اسرائیل در باتلاق گیر کرده و هرچه دست و پا می‌زند بیشتر فرو خواهد رفت.

وی با بیان اینکه در بامداد چهارشنبه حاج اسماعیل هنیه از رهبران جبهه مقاومت در حالی که نیمه شب در حال خواندن قرآن بوده و مهمان عزیز ما بود به دست عوامل اسرائیل به شهادت رسید افزود: ترور انسان‌ها و تجاوز آشکار به حریم کشورها در همه جای دنیا محکوم است و قوانین بین‌المللی به هیچ کشوری اجازه چنین جنایاتی را نمی‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: بدون شک خون پاک شهید هنیه بنیان رژیم اسرائیل را سست و متزلزل خواهد کرد.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی خاطر نشان کرد؛ خون‌بهای شهید اسماعیل هنیه نابودی کامل اسرائیل و در نهایت آزادی فلسطین و قدس شریف است.

وی ادامه داد: مجامع بین‌المللی باید رژیم صهیونیستی اسرائیل را در ترور شهید هنیه محکوم و سردمداران این رژیم منحوس را محاکمه کنند.

امام جمعه اراک اضافه کرد: سازمان‌های حقوق بشری که فلسفه وجودی آنها دفاع از مظلوم و گسترش عدالت در جهان است در مقابل جنایت رژیم صهیونیستی سکوت اختیار کرده‌اند و این مهم بیانگر آن است که آنها هم بزرگترین جنایتکاران تاریخ و در جرم اسرائیل شریک هستند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با بیان اینکه بدون شک پاسخی سخت و دندان‌شکن در انتظار صهیونیست‌ها خواهد بود گفت: ایران اسلامی کشوری امن و میزبان شخصیت‌های جهانی بود که رژیم جنایتکار اسرائیل در روز تحلیف رئیس جمهور، هم به جنوب لبنان حمله کرد و شهید اسماعیل هنیه را به شهادت رساند.

وی اظهار کرد: شهادت شهید اسماعیل هنیه نه تنها هیچ خللی در جبهه مقاومت ایجاد نمی‌کند بلکه این جنایت مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان را برای نابودی رژیم صهیونیستی مصمم‌تر خواهد کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: کشورهای اسرائیل، آمریکا و فرانسه امروز مردم مظلوم فلسطین را تروریست می‌نامند و از اسرائیل غاصب و تروریست حمایت کرده و با این کار خود جای ظالم و مظلوم وارونه نشان می‌دهند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با بیان اینکه شهادت شهید هنیه می‌تواند جنبش آزادی بخش و مقاومت فلسطین و مجموعه جریان‌های مقاومت را جهش قابل توجهی دهد افزود: شهادت اسماعیل هنیه زمینه‌ساز تغییرات و تأثیرات قابل توجهی را در منطقه غرب آسیا با تاکید بر جغرافیای فلسطین خواهد شد.

وی ادامه داد: شهید اسماعیل هنیه در اردوگاه‌های اسارت متولد شد و در برابر اشغالگری و برای استقلال ملت فلسطین تلاش‌های بیشماری در طول زندگی پر برکت خود انجام داد و ۶۶ نفر از اعضای خانواده ایشان در مسیر آرمان ملت بزرگ فلسطین به فیض شهادت نائل آمدند.

امام جمعه اراک اضافه کرد: آمریکایی‌ها ادعا کردند ما در شهادت هنیه دخالت نداشتیم اما دخالت نداشتن به غیر از همراهی کردن است و این موضع آمریکا قابل پذیرش نیست.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با بیان اینکه راه شهدا با قدرت ادامه پیدا می‌کند گفت: افرادی که در مسیر خدمت جان خود را تقدیم کردند، شهادت در مسیر خدا و ایستادگی و مقاومت که خدا فرموده و دستور قرآن است، را انتخاب کردند و نام و یاد آنها همواره در دل‌ها باقی خواهد بود.

وی تصریح کرد: خون شهید هنیه و سایر شهدای مقاومت باید موجب تقویت وحدت و یکپارچگی مسلمانان برای نابودی اسرائیل و آزادی قدس شریف شود چراکه تا اسرائیل نابود نشود منطقه خاورمیانه روی آرامش به خود نخواهد دید.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه تمام مردم دنیا برعلیه اسرائیل شعار داده و موضع گرفته‌اند، گفت: امروز اسرائیل به جنون سیاسی رسیده و به دنبال این است که در مقابل افکار جهانی و فشارهای داخلی خود را پیروز نشان دهد بنابراین اینگونه دست به کشتار و جنایت زده و اسماعیل هنیه را به شهادت رساند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به مراسم تنفیذ رئیس جمهور توسط رهبر معظم انقلاب افزود: رفع مسائل کشور بدون همکاری مردم و مسؤولان امکان پذیر نیست، بعد انتخابات، میدان، میدان رفاقت است و میدان رقابت نیست.

وی ادامه داد: باید همه وارد میدان شویم و به رئیس جمهور کمک کنیم، موقعیتی برای مجلس و دولت است تا هر دو با اجرای برنامه هفتم توسعه شروع به کار کنند بنابراین بنا به توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر دقت و عمل به این برنامه توجه شود.

امام جمعه اراک اظهار کرد: انتظار می‌رود دولت جدید به وعده خود عمل کند و با حفظ خطوط قرمز نظام با تلاش مضاعف مشکلات به ویژه مشکلات اقتصادی مردم را رفع کند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با بیان اینکه رئیس جمهور و مجلس در انتخاب وزرای شایسته دقت کنند گفت: وزیر و مسئول منتخب باید نگاهی ملی داشته و برای جامعه کارآمد باشد.

نظر شما