شناسهٔ خبر: 40290998 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

زلزله‌هایی که تن کهگیلویه و بویراحمد را می‌لرزاند و سیاسی‌کاری مسوولان!

ثبت دومین مورد زلزله ۵.۲ ریشتری در استان بیانگر زلزله‌خیز بودن کهگیلویه و بویراحمد دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، نسیم راوند فعال رسانه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد طی یادداشتی به زلزله‌خیز بودن کهگیلویه و بویراحمد و بافت فرسوده شهرستان گچساران اشاره کرده و آورده؛ پس از زلزله شدید ۵.۲ ریشتری اردیبهشت سال ۹۷ شهرستان بویراحمد که خسارات زیادی به منازل و خانه‌های روستایی این شهرستان وارد کرد امروز هم برا دومین بار زلزله‌ای به همین بزرگی دوگنبدان دیگر شهرستان این استان را لرزاند.

ثبت دومین زلزله ۵.۲ ریشتری و چندین و چند پس لرزه دیگر همه بیانگر زلزله خیز بودن کهگیلویه و بویراحمد است و اینکه مردم این استان باید به غرش ناگهانی زمین عادت کنند.

زلزله‌ها در کهگیلویه و بویراحمد تمامی ندارد اما آنچه در این میان نگران کننده است بافت فرسوده و ساخت و سازهای غیراصولی است که جان مردم در مناطق مختلف این استان خصوصا گچساران را تهدید می‌کند.

عدم نظارت متولیان موجب ساخت و سازهای غیراصولی در مناطق این استان شده و پس از هر زلزله‌ای چه بزرگ و چه در مقیاس ریشتر پایین دلمان می‌لرزد که نکند اتفاقی برای کسی رخ دهد.

بافت‌های فرسوده و ساخت و سازهای غیراصولی خصوصا در گچساران در لابه‌لا سیاسی‌کاری در این شهرستان پنهان شده و برای کسی هم مهم نیست چه بلایی سر آنهایی که در این بافت‌ها ساکن هستند می‌آید.

انتظار می‌رود با توجه به زلزله‌هایی که اکثر اوقات تن کهگیلویه و بویراحمد را می‌لرزاند مسوولان به خود بیایند و به دور از فضای سیاسی و سیاسی‌کاری به فکر بافت‌های فرسوده باشند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

نظر شما