شناسهٔ خبر: 67300013 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان خبر داد؛

ثبت نام ۱۱۲ تعاونی کردستانی در نوزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر

سنندج_مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان از ثبت نام ۱۱۲ تعاونی در کردستان در نوزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، فرزاد پیشکاری با بیان اینکه جشنواره تعاونی‌های برتر هر سال با هدف ترویج فرهنگ تعاون و کار گروهی برگزار می‌شود، اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع تعاون در راستای رونق تولید کشور و همچنین تحقق شعار سال که یکی از محورهای آن مشارکت مردم است، با برگزاری این جشنواره می‌توان فرهنگ مشارکت مردم در اقتصاد را در میان آحاد جامعه ترویج کرد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان ترویج و توسعه فرهنگ تعاون و آشنایی با جایگاه کسب و کارهای تعاونی را در شمار اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد و تصریح کرد: با توجه به شعار سال، «جهش تولید با مشارکت مردم»، یکی از راه‌های مشارکت مردم در امر تولید مشارکت اقتصادی و سرمایه گذاری در پروژه‌ها است.

پیشکاری کردستان را از استان‌های پیشرو در زمینه تعاون و مشارکت‌های جمعی خواند و با بیان اینکه فرهنگ تعاون و همیاری در میان مردم این استان وجود دارد و به آن اعتقاد و باور دارند، استان کردستان را سرشار از منابع طبیعی خدادادی و ظرفیت‌های بی‌نظیری در حوزه‌های کشاورزی، صنعت، معدن، خدمات و… دانست و اظهار کرد: استفاده از ظرفیت تعاون می‌تواند توسعه اقتصادی را برای این استان به دنبال داشته باشد.

وی با بیان اینکه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان اهتمام جدی در بحث حمایت از تعاونی‌ها دارد و با اعتقاد بر اینکه که تعاونی‌ها می‌توانند بستر مناسبی برای ایجاد اشتغال در استان و کشور باشند، اعلام کرد: آموزش لازمه توسعه و ترویج فرهنگ تعاون در جامعه است و با آموزش صحیح و ترویج فرهنگ تعاون می‌توان به ایجاد سهم ۲۵ درصدی تعاون از اقتصاد کشور امیدوار بود.

پیشکاری با بیان اینکه در استان کردستان ۲۲۰۰ تعاونی فعال با ۱۸۵ هزار نفر عضو وجود دارد که زمینه اشتغال بیش از ۱۸ هزار نفر را در استان فراهم نموده است، اظهار داشت: حمایت، هدایت و نظارت بر تعاونی‌ها از مهمترین اقدامات این اداره کل در خصوص تعاونی‌ها است.

گفتنی است؛ شهریورماه هر سال در هفته تعاون، آئین تجلیل از تعاونگران برتر استان کردستان پس از طی مراحل بررسی‌های تخصصی برگزار می‌شود.

نظر شما