شناسهٔ خبر: 40107879 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی :

مدارس چهار شهرستان خراسان شمالی کماکان تعطیل است

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی اعلام کرد: مدارس شهری و روستایی چهار شهرستان این استان تا اطلاع بعدی همچنان تعطیل خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش خراسان شمالی عباس سعیدی،  این شهرستان ها را شامل جاجرم، مانه وسملقان، راز و جرگلان و فاروج عنوان کرد و افزود: مدارس این شهرستان ها به علت وضعیت شیوع کرونا با تاخیر بازگشایی می شود، اما هنوز در باره زمان گشایش آن تصمیم گیری نشده است.  

وی اظهار داشت: مدارس دیگر شهرستان های استان شامل بجنورد، شیروان، اسفراین و گرمه از روز شنبه بر اساس دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش گشایش یافته و فعالیت خود را برای رفع اشکال دانش آموزان آغاز خواهد کرد.

سعیدی خاطرنشان کرد: در مدارسی که شنبه بازگشایی می شود، در هفته نخست، مدیر مدرسه با همکاری شورای مدرسه، نحوه حضور معلمان و دانش آموزان را مدیریت می کند.

وی افزود: شورای مدرسه در هفته نخست، برای پذیرش دانش آموزان و نحوه رفت و آمد معلمان و رفع اشکال دانش آموزان با رعایت پروتکل های بهداشتی و آموزشی برنامه ریزی خواهد کرد.  

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی اظهار داشت: حضور دانش آموزان در مدرسه اجباری نیست و تنها برای رفع اشکال است.  

عباس سعیدی اظهارکرد: شورای مدرسه با توجه به اعتبار بهداشتی تخصیص یافته به آموزشگاه ها، تمهیدات لازم را برای ضدعفونی کردن مدارس (ضدعفونی کردن سطوح، کلاس ها، فضاهای عمومی و سرویس بهداشتی و تهیه مایع دستشوئی و ضد عفونی تا قبل از روز شنبه ) و رعایت پروتکل های وزارت بهداشت فراهم کرده و در جهت توجیه و آموزش دانش آموزان اقدام کنند.

به گفته وی مدارس روستایی نیز باید از ظرفیت دهیاری و شورای روستاها در این ارتباط استفاده کنند.

سعیدی افزود: شورای آموزشی مدرسه این اختیار را دارد تا متناسب با حضور دانش آموزان درخصوص تشکیل جلسات و ادامه آن تصمیم گیری کند و مدیران مدارس موظف هستند در اولین روز بازگشایی، جلسه شورای مدرسه را برگزار کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی بیان کرد: آموزش دانش آموزان به روش‌های غیرحضوری، تلویزیونی و سامانه شاد همچنان ادامه خواهد داشت .

وی افزود: حضور دانش‌آموزان و کادر اجرایی و معلمان در مدارس از این هفته  با استفاده از ماسک و دستکش و رعایت فاصله‌های اجتماعی ( حداقل یک متر) است.

سعیدی گفت: حضور معلمان در مدارس الزامی است و دانش آموزان پیش دبستانی و استثنایی نیز به دلیل آسیب پذیر بودن در برابر ویروس کرونا اجازه حضور در مدارس را ندارند و همچنین خوابگاه های شبانه روزی فعلاً بازگشایی نخواهند شد.

وی اظهار کرد: دانش آموزان و معلمانی که دچار بیماری‌های زمینه‌ای خاص از جمله مشکلات تنفسی، قلبی و عروقی، دیابت، هموفیلی ، پیوند اعضا، شیمی درمانی، سایر بیماران خاص هستند و خانم های باردار، مجاز به حضور در مدرسه نیستند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی تصریح کرد: در این ایام فعالیت بوفه های مدارس، زنگ ورزش و تفریح در مدارس ممنوع خواهد بود.

وی افزود: هر گونه تجمع اولیاء دانش آموزان در ورودی یا داخل آموزشگاه ها ممنوع است.

سعیدی با اشاره به اینکه در مدارس دونوبته، شروع شیفت صبح روز اول بازگشایی با مقطع ابتدائی، دوره اول ابتدایی، و با جنسیت دختر است، ادامه داد: در مدارس متوسطه اول دونوبته نیز شروع شیفت صبح با آموزشگاه یک است.

وی افزود: مدیریت مدرسه در زمان آغاز فعالیت مدارس در زمان بحران کرونا، با شورای مدرسه است، مدیران، معلمان و عوامل اجرایی شورای مدرسه تشکیل می دهند و برای حضور معلمان و نحوه مدیریت آموزشگاه تصمیم گیری می کنند.

سعیدی با تاکید بر اینکه فعالیت مدارس پس از بازگشایی، به هیچ عنوان همچون روزهای عادی نیست افزود: ممکن است در یک مدرسه، از۲۰ معلم، روزانه سه یا چهار معلم در مدرسه حضور یابند، و البته مدارس باید حتما حضور دانش آموزان را کنترل کرده و  اجازه تجمع ندهند.

وی افزود: حضور دانش آموزان در مدرسه، تنها برای رفع اشکال است بنابراین هر دانش آموز ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در مدرسه خواهد بود و البته اجتماع دانش آموز نخواهیم داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: شورای مدرسه در زمینه مدیریت آموزشگاه، تام الاختیار است و رعایت نکات بهداشتی را رصد می کند.

نظر شما