شناسهٔ خبر: 40098481 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدارس مناطق قرمز کرونایی خراسان شمالی با تاخیر بازگشایی می‌شود

بجنورد-ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: مدارس استان از فردا شنبه، بازگشایی می شود اما این امر در مناطق پرخطر و وضعیت قرمز کرونا، با تصمیم شورای مدرسه، با تاخیر خواهد بود.

صاحب‌خبر -

عباس سعیدی روز جمعه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برخی از فرماندارن همچون فاروج و مانه و سملقان اعلام کرده اند برخی از مناطق شهرستان در وضعیت قرمز کرونا است، که در این زمینه، بازگشایی این مدارس با تاخیر انجام می شود.

وی افزود: مدیریت مدرسه در زمان آغاز فعالیت مدارس در زمان بحران کرونا، با شورای مدرسه است، مدیران، معلمان و عوامل اجرایی شورای مدرسه تشکیل می دهند و برای حضور معلمان و نحوه مدیریت آموزشگاه تصمیم گیری می کنند.

سعیدی با تاکید بر اینکه فعالیت مدارس پس از بازگشایی، به هیچ عنوان همچون روزهای عادی نیست افزود: ممکن است در یک مدرسه، از۲۰ معلم، روزانه سه یا چهار معلم در مدرسه حضور یابند، و البته مدارس باید حتما حضور دانش آموزان را کنترل کرده و  اجازه تجمع ندهند.

وی افزود: حضور دانش آموزان در مدرسه، تنها برای رفع اشکال است بنابراین هر دانش آموز ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در مدرسه خواهد بود و البته اجتماع دانش آموز نخواهیم داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: شورای مدرسه در زمینه مدیریت آموزشگاه، تام الاختیار است و رعایت نکات بهداشتی را رصد می کند.

۱۸۰ هزار دانش آموز و پیش دبستانی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه خراسان شمالی زیر نظر ۱۴ هزار نفر معلم، تحصیل می کنند.

نظر شما