شناسهٔ خبر: 4005436 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

خداحافظی پیکان وانت با خیابان‌های ایران

«آریسان» جایگزین وانت پیکان می‌شود

مدیرعامل شرکت ایران خودرو تبریز از راه‌اندازی خط تولید وانت «آریسان» در هفته جاری با حضور مسئولان کشوری و استانی در این شرکت خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، غلامرضا صادقیان در گفت‌و‌گو با خبرنگاران،‌ اظهار کرد: طی مراسمی با حضور مسئولان ارشد ایران خودرو،‌ ‌معاون وزیر صنعت،‌معدن و تجارت، رئیس پلیس راهور، رئیس سازمان ملی استاندارد و مسئولان سازمان محیط زیست تولید پیکان وانت متوقف و وانت «آریسان» (پی یو وان) جایگزین آن می‌شود.

وی با اشاره به تلاش کارشناسان و مهندسین ایران خودرو در سال مزین به عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی در طراحی و تولید خودروی جدید،‌ افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده و موضوعاتی که در خصوص وانت پیکان مطرح شده بود و تعهد شرکت برای توقف تولید آن تا پایان سال،‌ این خودرو از خط تولید خارج شده و به موزه خواهد رفت.

وی ادامه داد: تقریبا 100 درصد قطعات خودروی جدید نیز از تولیدات داخلی است و بر اساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده تا پایان سال آتی 50 درصد قطعات آن شامل قوای محرکه، ‌موتور،‌ گیربکس و اکسل از قطعه‌سازان و مجموعه سازان بومی تامین خواهد شد.

وانت آریسان بر روی پلت فرم پژو 405 طراحی شده و دارای موتور 1700 سی‌سی چهار سیلندر است.

این خودرو در دو نوع بنزینی و پایه گازسوز با ترمز ضد قفل هیدرولیک، فرمان هیدرولیک با قابلیت تاشو و گیربکس پنج دنده ارائه می‌شود.

انتهای پیام/60002/غ30/چ3000

نظر شما