شناسهٔ خبر: 4010111 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

"آریسان"جایگزین وانت پیکان می شود

اکونیوز:مدیرعامل شرکت ایران خودرو تبریز از راه اندازی خط تولید وانت «آریسان» در هفته جاری با حضور مسئولان کشوری و استانی در این شرکت خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،"غلامرضا صادقیان" در گفت‌و‌گو با خبرنگاران،‌ اظهار کرد: طی مراسمی با حضور مسئولان ارشد ایران خودرو،‌ ‌معاون وزیر صنعت،‌معدن و تجارت، رییس پلیس راهور، رییس سازمان ملی استاندارد و مسئولان سازمان محیط زیست تولید پیکان وانت متوقف و وانت «آریسان» (پی یو وان) جایگزین آن می‌شود.
وی با اشاره به تلاش کارشناسان و مهندسین ایران خودرو در سال مزین به عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی در طراحی و تولید خودروی جدید،‌ افزود: بر اساس برنامه‌ریزی های به عمل آمده و موضوعاتی که در خصوص وانت پیکان مطرح شده بود و تعهد شرکت برای توقف تولید آن تا پایان سال،‌ این خودرو از خط تولید خارج شده و به موزه خواهد رفت.
وی ادامه داد: تقریبا 100 درصد قطعات خودروی جدید نیز از تولیدات داخلی است و بر اساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده تا پایان سال آتی 50 درصد قطعات آن شامل قوای محرکه، ‌موتور،‌ گیربکس و اکسل از قطعه‌سازان و مجموعه سازان بومی تامین خواهد شد.
وانت آریسان بر روی پلت فرم پژو 405 طراحی شده و دارای موتور 1700 سی‌سی چهار سیلندر است.
این خودرو در دو نوع بنزینی و پایه گازسوز با ترمز ضد قفل هیدرولیک، فرمان هیدرولیک با قابلیت تاشو و گیربکس پنج دنده ارایه می‌شود.

. انتهای پیام /*

نظر شما