شناسهٔ خبر: 67372831 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مدیر جهاد کشاورزی مه‌ولات

اجرای طرح تحول اقتصادی برای سه محصول مهم در مه‌ولات

طرح تحول اقتصادی برای سه محصول مهم در مه‌ولات اجراشد.

صاحب‌خبر -

اجرای طرح تحول اقتصادی برای سه محصول مهم در مه‌ولات
 شهرستان مه‌ولات با سطح زیر کشت ۲۱ هزار و ۳۰۰ هکتار باغات پسته، ۱۲۰۰ هکتار باغات انار و ۳۲۰۰ هکتار مزارع زعفران توانسته مقام اول تولید و سطح زیر کشت محصول پسته و مقام هفتم زعفران را در خراسان رضوی به خود اختصاص دهد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی ،محمدرضا حداد رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مه‌ولات- در خصوص فعالیت‌های صورت گرفته اداره تولیدات گیاهی این شهرستان در چهار واحد تخصصی باغبانی، زراعت، حفظ نباتات و مکانیزاسیون گفت: اجرای طرح سرشاخه کاری و اصلاح ارقام پسته ناسازگار در منطقه و طرح جوان‌سازی باغات مسن و کم بازده در سطح ۴۰۰ هکتار از مهم‌ترین فعالیت‌های صورت گرفته طی یک سال گذشته در حوزه باغبانی بوده است.

وی با بیان اینکه اصلاح ارقام پسته ناسازگار مانند فندقی و کله قوچی با مشارکت باغداران در سطح حدود ۳۵۰ هکتار انجام شده است، افزود: با اقدامات صورت گرفته یک واحد گلخانه ۳۰۰۰ متری هیدروپونیک که غیرفعال و راکد بود فعال و مجدد به چرخه تولید محصول بازگشت.

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مه‌ولات افزود: طرح تحول اقتصادی از جمله برنامه‌های شاخصی است که برای سه محصول زعفران به سطح ۲۲۵ هکتار، پسته ۶۱۴۷ هکتار و اراضی جو در سطح ۳۲۶ هکتار نیز اجرا شده است.

وی با اعلام اینکه تمام توان خود را برای افزایش راندمان و تولید محصولات کشاورزی به کار گرفته‌ایم، هم گفت: در راستای کشت جایگزین و گیاهان کم آب طلب از جمله کاکتوس آپونتیا در سطح ۸۰۰۰ هکتار در شهرستان انجام شده است.

حداد همچنین به کشت گیاهان دارویی در سطح ۶۰۰۰ هکتار اشاره کرد و افزود: در حوزه زراعت هم تأمین بذر اصلاح و گواهی شده مزارع جو، گندم و همچنین نظارت بر مراحل کاشت، داشت و برداشت این محصول در شهرستان توسط همکاران انجام می‌شود.

وی با اشاره به تأمین انواع کود‌های یارانه‌ای از جمله فسفات، پتاس و ازت به میزان ۶۰۰۰ تن و توزیع توسط هفت عامل در بین کشاورزان، گفت: برای افزایش حاصلخیزی و افزایش ماده عالی خاک در سال گذشته حدود ۵۰۰۰ هکتار از سطح زیر کشت باغات به کشت منداب و جو اختصاص یافت.

 

 

 

 

نظر شما