شناسهٔ خبر: 4005338 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیرکل دفتر امتحانات و امور پزشکی سازمان هواپیمایی کشوری؛

کنترل و پیشگیری از شیوع بیماری کورونا ویروس از مرزهای هوایی

مدیرکل دفتر گواهینامه‌ها، امتحانات و امور پزشکی سازمان هواپیمایی کشوری از کنترل و پیشگیری از شیوع بیماریهای عفونی به ویژه کورونا ویروس از مرزهای هوایی کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، محمدرضا کاظمی‌پور اظهار داشت: با توجه به فرارسیدن ایام تعطیلات نوروزی و منطقه جغرافیایی کشور و سفر همو طنان به حج و عتبات عالیات، احتمال ابتلا به بیماری‌های عفونی افزایش می‌یابد.

وی افزود: به همین منظور جلسه‌ای به منظور ارائه راهکارهای کنترل و پیشگیری از اشاعه بیماری عفونی از جمله کورونا ویروس به استناد سند ۹۹۵۷ فصل ۱، ۲، ۶، ۸ ایکائو و همچنین قوانین بهداشت جهانی IHR، با حضور مسئولین پزشکی هوایی و خدمات پرواز برخی شرکت‌های هواپیمایی، شرکت فرودگاههای کشور و وزارت بهداشت درمان و مرکز مبارزه با بیماریهای عفونی در سازمان تشکیل شد.

مدیرکل دفتر گواهینامه‌ها، امتحانات و امور پزشکی سازمان هواپیمایی کشوری، تصریح کرد: آمادگی در ایام تعطیلات نوروز جهت اورژانس پزشکی فرودگاهی قبل و حین پرواز و انتقال آن به ترمینال فرودگاه و اقدام پزشکی لازم، پذیرش مسافران بیمار ناتوان در پرواز و صدور مجوز پزشکی هوایی برای آنان وفق سند ۲۷۴ ایکائو، حفظ سلامتی پرسنل پروازی مورد تاکید قرار گرفت.

کاظمی‌پور خاطرنشان کرد: در این نشست همچنین بر آمادگی بخش پزشکی هوایی شرکت‌های هواپیمایی و اورژانس پزشکی فرودگاههای کشور از جمله فرودگاه بین المللی امام (ره) و مهرآباد اعلام و پاسخگویی به مسافران و تکریم ارباب رجوع و پیشگیری از حوادث احتمالی که منجر به اتفاقات ناگوار و مشکلات جسمی برای مسافر در پرواز می‌شود نیز تاکید شد.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد با توجه به پیک پرواز‌ها و عملیات حج ارتباط نماینده پزشکی شرکت‌های هواپیمایی با پزشکان سازمان برقرار و گروه‌های هدف در کلاس‌های آموزشی که از سوی وزارت بهداشت و درمان برگزار می‌شود حضور یافته و نتایج حاصله به سازمان هواپیمایی کشوری اعلام شود.

نظر شما