شناسهٔ خبر: 39052835 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

نائب رئیس اول مجلس در گفت وگو با ایلنا:

با نصیحت کارها پیش نمی رود/ مردم و مسئولان باید بدانند موضوع کرونا شوخی نیست

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو گفت : کل حاکمیت نسبت به مقابله با کرونا باید با قدرت عمل کنند چون اقدامات قطره چکانی این فرصت را می دهدتا این ویروس شیوع خود را گسترش دهد.

صاحب‌خبر -

 مسعود پزشکیان در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، گفت: کل حاکمیت نسبت به این بیماری باید با قدرت عمل کنند چون اقدامات قطره چکانی این فرصت را می دهد تا کرونا شیوع خود را گسترش دهد.

وی افزود: گرچه تصمیمات جدید حلقه را برای مهار بیماری کرونا تنگ‌تر کرده و اقدامات خوبی است اما هنوز حجم کار ‌مقابله با کرونا بیشتر متوجه وزارت بهداشت و درمان شده که برای آینده مشکل ساز می شود.

پزشکیان گفت: کل حاکمیت باید سریع‌تر تصمیمات قاطع‌تری اتخاذ کنند تا هم مانع گسترش بیماری شده و هم خستگی خارج از ظرفیت کارکنان و کادرهای درمانی وزارت بهداشت و بیمارستان های درگیر بیماری کرونا جلوگیری کنند، تا در آینده ‌برای درمان بیماران دچار مشکل نشویم.

وی افزود: برای مقابله با کرونا باید قرنطینه کامل شود همانطور که در برخی از کشورهای اروپایی مثل آلمان مشابه این نوع اقدامات آغاز شده است.

پزشکیان ادامه داد: با نصیحت کارها پیش نمی رود و باید در چهارچوب تصمیماتی که اتخاذ می شود متخلفان شامل جریمه های سنگین و حتی زندان شوند تا با برخوردهای قاطع بتوان بر کرونا فایق شد.

 نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با برخورد قاطع ‌و با قدرت می توان حداقل در  یک ماه کرونا را مهار و کنترل کرد در غیر این صورت کرونا مهمان ما خواهد بود و تا بیش از خرداد طول خواهد کشید.

وی تاکید کرد: مداخله در این که مردم باید در خانه بمانند مهمترین اصل در مهار کرونا است.

پزشکیان خاطرنشان  کرد: مردم و مسئولان باید بدانند موضوع کرونا شوخی نیست، نمی توان منتظر ماند و اقدامات را به صورت قاطع انجام نداد در این صورت ‌همان طور که گفتم آینده کاملاً مشخص است.

نظر شما