شناسهٔ خبر: 69054951 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

افتتاح دبیرخانه و رونمایی پوستر جشنواره تئاتر کودک‌و‌نوجوان

دبیرخانه بیست و نهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان و پوستر این دوره با شعار " تئاتر، گفت‌وگوی بدون مرز " در مجتمع فرهنگی عین القضات همدانی افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، عصر امروز دبیرخانه بیست و نهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان با حضور جمعی مسئولان و هنرمندان در مجتمع فرهنگی عین القضات همدانی افتتاح شد.

 در این برنامه که با حضور مسئولان کشوری همراه بود، سید مسعود حسینی دبیر اجرایی بیست و نهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان اظهار داشت: امیدوارم خروجی این برنامه برای کودک همدان و کشور با خیر و برکت همراه باشد.‌

وی با قدردانی از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای برپایی این جشنواره در استان افزود:  امروز سالگرد شهادت شهید حاج حسین همدانی در حلب، سالروز ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و البته هفته ملی کودک است.

حسینی با اشاره به بازگشت مجدد جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان به خواستگاه اصلی خود یعنی همدان افزود: پس از یک سال این جشنواره به همدان بازگشت و امروز هم دبیرخانه دائمی آن در مجتمع عین القضات افتتاح شد تا برای همیشه میزبان آن بوده و شاهد برگزاری رویدادهای خوبی در همدان باشیم.

دبیر اجرایی جشنواره تئاتر بین المللی کودک و نوجوان همدان با این توضیح که تئاتر رویش هایی برای ما خواهد داشت و امیدوارم این اتفاقات در طول سال، جاری و ساری بوده و بتوانیم این اتفاقات را ببینیم گفت: امسال بیست و یکمین دوره ای است که همدان میزبان جشنواره است دوره ای که شهرداری دبیرخانه بوده و از این رو با دیگر دوره ها تفاوت دارد.

وی با اشاره به اینکه امیدوارم برگزاری اینگونه برنامه ها در همدان به عنوان  شهر دوستدار کودک رو به رشد باشد مطرح کرد: شهرداری همدان برای اجرای این جشنواره کمک هایی کرده است تا در کنار دیگر نهادها و با هم افزایی شاهد برگزاری این رویداد در همدان باشیم هرچند اصل کار با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  بوده و در استان برگزاری جشنواره به ما تکلیف شده است از این رو شهرداری هر کاری از دستش برآمده برای اجرای برنامه انجام داده است.

حسینی با بیان اینکه برگزاری این رویدادها در همدان سبب بروز نشاط اجتماعی می‌شود مطرح کرد: ما در فرصت کمی که داشتیم دبیرخانه را آماده کردیم و کارهای زیر ساختی و آماده سازی سالن‌ها نیز در حال انجام است کاری که نیازمند همراهی همه دستگاه‌های اجرایی است تا با انجام این کار ها شاهد برگزاری این رویداد مهم در همدان داشته باشیم.

در ادامه این برنامه ضمن‌گرامیداشت محسن پور قاسمی از هنرمندان فعال همدانی در عرصه تئاتر و پوریا هادیان مدیر روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری همدان با حضور جمعی از کودکان، نوجوانان، اهالی هنر و جمعی از مسئولان از پوستر بیست و نهمین جشنواره بین المللی تئاتر همدان با شعار " تئاتر، گفت‌وگوی بدون مرز " رونمایی شد. در این برنامه ضمن برگزاری جشن امضا، از استاد بهرام شاه محمدلو از کارگردان، نویسنده و هنرمند برجسته تئاتر قدردانی شد.‌

انتهای پیام/.

نظر شما