شناسهٔ خبر: 4019766 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

كنترل و پيشگيري از شيوع بيماري كورونا ويروس از مرزهاي هوايي

صاحب‌خبر - تهران / خبرگزاری صدا و سیما / اقتصادی 1393/12/18

مدیرکل دفتر گواهینامه ها، امتحانات و امور پزشکی سازمان هواپیمایی کشوری از کنترل و پیشگیری از شیوع بیماریهای عفونی به ویژه کورونا ویروس (MRC-COV) از مرزهای هوایی کشور خبرداد.
به گزارش روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، محمدرضا کاظمی پور اظهارداشت: با توجه به فرا رسیدن تعطیلات نوروزی و منطقه جغرافیایی کشور و سفر هموطنان به حج و عتبات عالیات، احتمال ابتلا به بیماری های عفونی افزایش می یابد.
وی افزود: جلسه ای به منظور ارائه راهکارهای کنترل و پیشگیری از اشاعه بیماری عفونی از جمله کورونا ویروس (MRC-COV) با حضور مسئولان پزشکی هوایی و خدمات پرواز برخی شرکت های هواپیمایی، شرکت فرودگاههای کشور و وزارت بهداشت درمان و مرکز مبارزه با بیماریهای عفونی در سازمان تشکیل شد.
مدیرکل دفتر گواهینامه ها، امتحانات و امور پزشکی سازمان هواپیمایی کشوری خاطرنشان کرد: آمادگی در تعطیلات نوروز برای اورژانس پزشکی فرودگاهی قبل و حین پرواز و انتقال آن به ترمینال فرودگاه و اقدام پزشکی لازم، پذیرش مسافران بیمار ناتوان در پرواز و صدور مجوز پزشکی هوایی برای آنان وفق سند 274 ایکائو، حفظ سلامتی کارکنان پروازی مورد تاکید قرار گرفت.
کاظمی پور خاطرنشان کرد: در این نشست همچنین بر آمادگی بخش پزشکی هوایی شرکت های هواپیمایی و اورژانس پزشکی فرودگاههای کشور از جمله فرودگاه حضرت امام و مهرآباد اعلام شد و پاسخگویی به مسافران و تکریم ارباب رجوع و پیشگیری از حوادث احتمالی که منجر به اتفاقات ناگوار و مشکلات جسمی برای مسافر در پرواز می شود نیز تاکید شد.
وی تصریح کرد: قرار شد با توجه به افزایش پروازها و عملیات حج ارتباط نماینده پزشکی شرکت های هواپیمایی با پزشکان سازمان برقرار شود و گروه های هدف در کلاس های آموزشی که از سوی وزارت بهداشت و درمان برگزار می شود ، حضور می یابند و نتایج به سازمان هواپیمایی کشوری اعلام شود.

نظر شما