شناسهٔ خبر: 67893199 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

رونق تجارت ایران با این کشور در 4 ماه اول سال

اقتصادنیوز: روند مبادلات تجاری ایران و افغانستان در چهار ماه ابتدای سال جاری از رشد وزنی و ارزشی حجم تجارت میان این دو کشور حکایت دارد. براساس داده‌های اعلام شده روند مبادلات به لحاظ وزنی افزایشی 31 درصدی و به لحاظ ارزشی رشدی 38 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، داده‌های اعلام شده از سوی گمرک نشان می‌دهد ارزش مبادلات ایران و افغانستان در چهار ماهه اول سال جاری به 724 میلیون و 75 هزار دلار رسیده این در حالی که در مدت مشابه سال قبل ارزش مبادلات تجاری بین دو کشور 523 میلیون و 863 هزار دلار بود.

در 4 ماه ابتدای امسال افغانستان رتبه 5 را در مبادلات تجاری با ایران به خود اختصاص داده بود و «محصولات صنعتی»، «پتروشیمی» و «صنایع غذایی» در رده کالاهای صادراتی ایران به افغانستان قرار داشتند.

به گفته معاون سازمان توسعه تجارت ایران در زمینه بهره‌مندی از معادن افغانستان توافقاتی صورت گرفته که هنوز به طور کامل اجرایی نشده است. به گفته مهدی ضیغمی، افغانستان در مسیر بازسازی و توسعه است و ایران برای افزایش حجم پروژه مشترک خدمات فنی و مهندسی با این کشور آماده است.

خبر مرتبط
ذکیه خدادادی در المپیک پاریس/ حضور ورزشکاران افغانستان با استقبال مواجه شد

اقتصادنیوز: حضور ورزشکاران افغانستان، به ویژه ورزشکاران زن در المپیک پاریس، با استقبال گسترده شهروندان این کشور و شماری از مقام‌های پیشین و سیاست مداران مواجه شده است.

نظر شما