شناسهٔ خبر: 3985724 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

اخبار کوتاه از هفته درختکاری در استان مرکزی

خبرگزاری شبستان: مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی از توزیع رایگان یک میلیون و ۲۸۰ هزار اصله نهال در هفته منایع طبیعی در استان مرکزی خبر داد.

صاحب‌خبر -

یوسف یوسفی، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت در هفته منابع طبیعی به منظور توسعه فضا سبزدر سطح استان یک میلیون و 280 هزار اصله نهال از گونه های جنگلی و سازگار با شرایط اقلیمی در استان مرکزی توزیع شد.

وی افزود: در حال حاضر در استان مرکزی 2500 همیار طبیعت وجود دارد که سعی می شود تا پایان سال این تعداد به 25 هزار نفر افزایش یابد.

یوسفی، اولین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی با موضوع منابع طبیعی، برگزاری مراسم درختکاری در شهرک امیرکبیر، افتتاح پروژه دو هزار هکتاری جنگلکاری چپلقی در مجاورت نیروگاه شازند، مراسم درختکاری با حضور نماینده ولی فقیه در حوزه علمیه خاتم الانبیا، همایش علمی حفاظت از منابع طبیعی با حمایت همیاران طبیعت با مشارکت دانشگاه فرهنگیان، اهدای جوایز به برندگان مسابقه نقاشی و انشاء نویسی در مدارس استان، برگزاری شب شعر منابع طبیعی و برپایی نمایشگاه عکس از چالش های منابع طبیعی در طول سال 93 و 94 را از دیگر برنامه های این هفته دانست.

******

غرس نهال توسط سرپرست استانداری مرکزی در کمیجان

هفته منابع طبیعی وجشن درختکاری در شهرستان کمیجان با غرس نهال توسط حسن بیگی، سرپرست استانداری استان مرکزی آغاز شد.

در این مراسم فرماندار، مسئولین شهرستان و جمعی از مردم شهرستان حضور داشتند.

همچنین به مناسبت هفته منابع طبیعی در شهرستان تفرش از ابتدای گردنه نقره کمر تا ورودی شهر تفرش در حاشیه جاده به مسافت 4 کیلومتر نهال کاشته شد.

*********

کاشت  200  اصله  نهال در مدیریت توزیع برق شهرستان خنداب

همزمان باآغاز هفته منابع طبیعی و روز درختکاری200  اصله نهال در مدیریت توزیع برق شهرستان خنداب کاشته شد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی در مراسم  روزدرختکاری در مدیریت توزیع برق شهرستان خنداب گفت: صیانت وحفاظت از منابع طبیعی که جزء بزرگترین ثروت های ملی کشور محسوب می شود برای آیندگان بسیار مهم و ضروری است.

فرهاد شبیهی با بیان اینکه فرهنگ درخت و درختکاری و حفاظت از فضای سبز یکی از اساسی ترین راهکارهای توسعه منابع طبیعی است افزود: کاشت نهال  اولین گام در راه توسعه فضای سبز است و نگهداری و پرورش این سرمایه طبیعی و ملی از اهمیت بالایی برخوردار است.

پایان پیام/

نظر شما