شناسهٔ خبر: 68126892 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نشست خبری فرماندار گچساران:

از واگذاری زمین به خبرنگاران گچساران تا رویکرد مدیران برای همراهی با دولت چهاردهم

گچساران - ایرنا- خبرنگاران گچساران در آیینی که امروز  ۲۰ شهریور به مناسب گرامیداشت روز خبرنگار برگزار شد مطالبات صنفی و عمومی مختلفی را مطرح کردند و در این نشست فرماندار گچساران اعلام کرد که زمین رایگان برای ساخت مسکن در اختیار اهالی رسانه این شهرستان قرار خواهد گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، ساماندهی خبرنگاران، برطرف شدن مشکل مسکن خبرنگاران، گفت و گو درباره نقش خبرنگاران در توسعه و رسالت آنان، ضرورت پیش بینی برنامه هایی برای حمایت از اهالی قلم در گچساران از مهمترین مطالبات صنفی اهالی رسانه و خبر در نشست امروز بود.

خبرنگاران گچساران در این نشست مهمترین مشکل و چالش پیش روی خود را حقوق و مزایای ناکافی اعلام کردند و گفتند: بخش قابل توجهی از این قشر از حقوق و مزایای قانونی تامین اجتماعی و قانون خدمات کشوری محروم هستند.

آنها بر این باور بودند که وقتی خبرنگار از نظر مالی تامین باشد و دغدغه اقتصاد، معیشت خانواده و مسکن را نداشته باشد به راحتی می‌تواند آنچه را که وظیفه خود در قبال مردم و کشور دارند را انجام دهد.

پرسش هایی درباره روند طرح های بزرگ عمرانی نظیر پردیس هنری شهر دوگنبدان ،پتروشیمی ، عملکرد ضعیف برخی مدیران و اقدامات دولت سیزدهم در برخی از نقاط این شهرستان از دیگر پرسش های خبرنگاران گچساران از مسوولان بود.

نقش خبرنگاران در تحقق توسعه

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران در این نشست گفت: صداقت در گفتار،پیگیری مطالبات شهروندان، خودداری از تداخل علایق شخصی مانند جناح های سیاسی در درج اخبار از ویژگی های خبرنگاران حرفه ای و متعهد است.

اورنگ نارکی با اشاره به اهمیت و جایگاه خبرنگاران در جامعه گفت: خبرنگاران باید حرمت و منزلت قلم را قدر بدانند و طی ۲ سال گذشته اقدامات مناسبی برای اهل قلم در این شهرستان ها برداشته شده است.

وی بیان کرد: مجموع خبرنگاران عضو خانه مطبوعات، انجمن خبرنگاران و پذیرفته‌شدگان سامانه جامع رسانه‌های کشور (e-rasaneh) در این شهرستان ۳۳ نفر است.

نارکی تاکید کرد: خبرنگاران گچساران با تولید گزارش های خبری میدانی برای رفع کمبود زیرساخت های عمرانی و دیگر مشکلات شهروندان بازوی مسوولان باشند.

از واگذاری زمین به خبرنگاران گچساران تا رویکرد مدیران برای همراهی با دولت چهاردهم

وی افزود: قدم نهادن در حیطه خبرنگاری مسئولیتی بزرگ بر عهده خبرنگاران قرار می دهد که خود خبرنگاران باید قدر خود را بدانند.

فرماندار گچساران گفت: رسالت خبرنگاری باصداقت و امانت‌داری گره‌خورده و اگر در عرصه قلم این دو خصیصه رعایت شود پس می‌توانیم تأثیرگذار باشیم.

روانبخش دیهیم خوب با بیان اینکه خبرنگاران حلقه اتصال بین مسئولین و مردم هستند گفت: خبرنگاران زبان گویای مردم هستند و تا حدودی از مشکلات خبرنگاران شهرستان باخبر هستم.

ایحاد تعاونی مسکن خبرنگاران برای واگذاری زمین مسکن

دیهیم خوب ادامه داد: واگذاری زمین به خبرنگاران، نیازمند ایجاد یک تعاونی است و باید اصول قانونی هم رعایت شود و مطمئن باشید با هماهنگی مدیریت راه و شهرسازی زمین موردنظر را در اختیار خبرنگاران قرار خواهیم داد به شرطی که موارد قانونی هم رعایت شود.

فرماندار گچساران تصریح کرد: هیچ مدیری نمی‌تواند ادعا کند که کارش بدون عیب و نقص است و اگر چنین ادعایی نیز داشته خودش نوعی اشکال است و انتقاد سازنده موجب رفع عیوب و درنتیجه پیشرفت انسان می‌شود.

وی افزود: یک مسئول باید جوابگوی اعمال، رفتار و عملکرد خود باشد و در صورتی که مدیران شهرستان جایی ایراد دارند خبرنگاران اطلاع دهند و با جدیت پیگیری خواهم شد.

دیهیم خوب ادامه داد: معتقدم که خبرنگاران بدون جانب‌ داری از شخص یا جناح خاص باید رسالت خودشان را انجام دهند.

رویکرد مدیران باید حمایت و همراهی با دولت چهاردهم باشد

فرماندار گچساران با بیان همراهی با دولت چهاردهم خدمت به جمهوری اسلامی است گفت: تا روزی که در فرمانداری گچساران باشم ارتباطم را با نماینده گچساران و باشت حفظ خواهد شد چرا که ایشان نماینده شهرستان هستند و این وظیفه قانونی بنده است.

دیهیم خوب اظهار کرد: مدیران گچساران همچنان پای‌ کارند و طبیعی است که وقتی دولتی تغییر می‌کند مدیر هم‌تغییر کند، اما اینکه برخی مدیران کار را رها کرده‌اند اعتقادی به این مسئله ندارم و این‌گونه نیست، هیچ دولتی هم نمی‌تواند ادعا کند که مدیرانش ۱۰۰ درصد خوب بوده‌اند.

از واگذاری زمین به خبرنگاران گچساران تا رویکرد مدیران برای همراهی با دولت چهاردهم

وی ابراز کرد: هم اکنون اینجانب فرماندار دولت جدید و فرماندار نماینده فعلی (تاج گردون) هستم و ارتباط خوبی هم با ایشان دارم و بنده تا روزی که در فرمانداری گچساران باشم ارتباطم را حفظ خواهم کرد چراکه ایشان نماینده شهرستان گچساران و باشت هستند و این وظیفه قانونی بنده است که ایشان را همراهی کنم.

دیهیم خوب ادامه داد: تاکنون نشست‌های کاری مختلفی برای پیگیری و رفع امورات شهرستان با نماینده مردم گچساران و باشت داشته ایم و خدمات خوبی در شهرستان در ۲ سال گذشته انجام‌شده اگرچه مشکلاتی هم وجود دارد.

احداث تونل دیل در چه مرحله ای است؟

دیهیم خوب ابراز کرد: عملیات اجرایی احداث تونل دیل به سمت ورودی در ۲۰ مهر سال ۹۸ و از سمت خروجی در ۲۷ مرداد ۹۸ به دلیل نشت گاز متوقف شد.

وی اظهار کرد: این طرح با عنوان قطعه دوم جاده گچساران به چرام قرار بود به طول ۱۰ کیلومتر در قالب هفت هزار و ۵۰۰ متر جاده و ۲هزارو ۵۸۰ متر تونل و با یکهزارو ٢۵٠ میلیارد ریال اعتبار ساخته شود.

فرماندار گچساران گفت: برای تکمیل این طرح باید یکهزارو ۲۸۵ متر دیگر حفاری در تونل دیل انجام شود.

اعتبارات پردیس هنری گچساران برای بدهی اداره کل راه و شهرسازی استان هزینه شد

دیهیم خوب ابراز کرد: در سال گذشته نیز طرح های راه و شهرسازی شهرستان با مشکلاتی مواجه شد به‌عنوان نمونه برای پردیس هنری ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شد که متأسفانه این میزان اعتبار برای بدهی اداره کل راه و شهرسازی استان در دولت قبل(سیزدهم) کسر شد.

وی تصریح کرد: معتقدم ایرادات و موانعی در پروژه‌ها بوده اما خدمات را هم باید دیده و برای مردم بیان شود.

فرماندار گچساران گفت: عملیات اجرایی طرح پردیس هنری این شهرستان که از سال ۹۴ آغاز شده هم اکنون غیرفعال است.

از واگذاری زمین به خبرنگاران گچساران تا رویکرد مدیران برای همراهی با دولت چهاردهم

دیهیم خوب با اشاره به اینکه پردیس هنری این شهرستان در زمینی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع و با زیربنای۶ هزار و ۳۰۰ مترمربع در حال ساخت است گفت: بهره برداری از این طرح دغدغه هنرمندان برای کمبود فضای فیزیکی را برطرف می کند.

وی با یادآوری اینکه پردیس هنری گچساران شامل بخش‌های مختلفی از جمله سالن موسیقی، سالن همایش و برنامه‌های عمومی، سالن پلاتو، نگارخانه، گالری، موزه، سینما، گیم نت، کافی نت، سالن کنفرانس، کتابخانه تخصصی، مجموعه اداری، و سالن اجتماعات است گفت: این طرح پاسخگوی بخش عمده ای از نیاز فعالیت های فرهنگی و هنری در حوزه های مختلف است.

نقش دولت سیزدهم در تکمیل پتروشیمی و سد چم شیر گچساران

فرماندار گچساران گفت: پتروشیمی و سد چم شیر گچساران از طرح های مهم و تاثیر گذاردر ایجاد اشتغال و رونق بخش کشاورزی در این شهرستان است که در دولت سیزدهم به بهره برداری رسید.

دیهم خوب ابراز کرد: طرح ساخت خط لوله سراسری اتیلن غرب در سال ۸۱ به منظور توسعه و آبادانی مناطق محروم غرب کشور به تصویب رسید و عملیات اجرایی پتروشیمی گچساران در زمینی به مساحت ۱۵۷ هکتار در سال ۸۳ با اعتبار پیش بینی شده ۱.۳ میلیارد یورو آغاز شد.

وی افزود: پیشرفت فیزیکی پتروشیمی گچساران قبل از دولت سیزدهم کمتر از ۶۰ درصد بوده که در تیرماه ۱۴۰۲ با سفر هیات دولت به استان راه اندازی و هم اکنون به تولید محصول رسیده است.

دیهیم خوب گفت: این واحد صنعتی با دریافت گاز اتان از شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس بهبهان، سالانه یک میلیون تن اتیلن و ۸۴ هزار تن +c۳(برش پروپان و سنگین‌تر) تولید می‌کند که علاوه بر درآمدزایی و خلق ثروت، خوراک مجتمع‌های واقع در مسیر خط لوله سراسری اتیلن غرب، همچنین مجتمع‌های پتروشیمی ممسنی، دهدشت، بروجن، کازرون و پلیمر گچساران را نیز تأمین می کند.

وی ابراز کرد: بدنه سد چم شیر از نوع بتن Rcc بزرگترین طرح برقی و آبی در غرب آسیا است که با هدف ذخیره ۲/۳ میلیارد متر مکعب آب و بهبود کیفیت و کنترل سیلابها بر روی رودخانه زهره ساخته شده است.

دیهیم خوب با بیان اینکه تراز نرمال مخزن این سد از سطح دریا ۵۹۸ متر است گفت: هدف از ساخت سد چمشیر ذخیره سیلاب ها و استفاده از آب ذخیره شده برای توسعه و بهبود فعالیت های کشاورزی در پایین دست سد است.

وضعیت ساخت سایت های طرح نهضت ملی مسکن

فرماندار گچساران گفت: عملیات ساخت بیش از ۲ هزار و ۷۵۸ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در مناطق مختلف گچساران در دست ساخت است.

دیهم خوب تاکید کرد: ساخت بیش از ۸۶۴ واحد از این طرح نهضت ملی در قالب سایت شهید سلیمانی و ۱۶۰ واحد در قالب سایت جهاد کشاورزی در زمینی به مساحت ۱۳ هکتار در دست اجراست.

راستا ابراز کرد: همچنین بیش از یک هزار و ۷۳۴ واحد مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در مناطقی مانند خامی، خنگ بنار، جاده اسلام آباد، جاده پا زنان و کوی کارکنان دولت گچساران در دست ساخت است.

وی تصریح کرد: هم اکنون هفت سایت نهضت ملی مسکن در گچساران در حال ساخت است که پنج سایت آن از سوی راه شهرسازی در حال اجراست.

مهمترین مصوبات شورای فرهنگ عمومی برای رفع مشکلات خبرنگاران گچساران

از واگذاری زمین به خبرنگاران گچساران تا رویکرد مدیران برای همراهی با دولت چهاردهم

تشکیل تعاونی مسکن خبرنگاران برای استفاده از زمین، مسکن و وام مسکن، استفاده خبرنگاران فعال از امکانات عمومی ادارات ونهادها به شکل سهمیه ای شامل امکانات (رفاهی/ورزشی.پزشکی،بهداشتی.زیارتی و.....)

، تخصیص وام به خبرنگاران فعال برای خرید تجهیزات از طریق ادارات ونهادهایی که سهمیه وام دارند، توزیع عادلانه آگهی های مربوطه را به همه خبرگزاری ها و روزنامه ها به صورت عادلانه از سوی دستگاه های اجرایی از مهمترین مصوبات شورای فرهنگگ عمومی برای رفع مشکلات خبرنگان در این شهرستان است.

نظر شما