شناسهٔ خبر: 39333155 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیر کل بهزیستی یزد خبر داد:

افزایش تعداد مددکاران و مشاوران اورژانس اجتماعی یزد

عطابخش با اشاره به اضطراب و استرس ناشی از کرونا گفت: تعداد مددکاران و مشاوران اورژانس اجتماعی یزد افزایش پیدا کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « علی محمد عطابخش» در نشست ستاد مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا در یزد گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و پیامک وزارت بهداشت مبنی بر اعلام هرگونه خشونت خانگی، کودک آزاری و سالمندآزاری تعداد تماس ها با 124 افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: در این راستا نیز ما سعی کردیم تماس ها را پاسخگو باشیم و در این راستا افزایش مددکار و مشاوران اورژانس اجتماعی را افزایش دادیم.

مدیر کل بهزیستی استان یزد گفت: 50 درصد دیگر تماس ها مربوط به اضطراب و استرس ناشی از کرونا و مسائل مرتبط با آن است و از مردم درخواست داریم برای دریافت خدمات مشاوره ای با خط 1480 مرکز صدای مشاور بهزیستی تماس بگیرند و موارد حاد آسیب اجتماعی را به خط تلفن 123 گزارش کنند.

عطابخش بیان کرد: خدمات اورژانس اجتماعی شامل چهار فعالیت در زمینه وجود مراکز مداخله در بحران، خط تلفن ۱۲۳، خودرو‌های سیار اورژانس اجتماعی و همچنین فعالیت پایگاه خدمات اجتماعی است.

وی حجم اصلی فعالیت‌ها در مرکز اورژانس اجتماعی مربوط به مشکلاتی از قبیل خشونت خانوادگی، اختلافات حاد خانوادگی، همسرآزاری، کودکان کار و خیابانی، خودکشی، طلاق و دیگر آسیب‌های اجتماعی دانست و از مردم خواست تنها در صورت مشاهده چنین مواردی با خط 123 تماس بگیرند.

عطابخش با اشاره به فعالیت 24 ساعته خط 123 گفت: با توجه به شیوع کرونا تعداد مددکاران و مشاوران این مرکز نیز افزایش یافته است.

 وی افزود: کارشناسان و مشاوران اورژانس اجتماعی در مواقع همسرآزاری، خشونت خانگی، کودک آزاری تلاش می‌کنند به صورت تلفنی به آنان کمک کنند و در صورت حاد بودن مشکل با تیم خدمات سیاراجتماعی  اقدام به مداخله حضوری در محل می نماید و پس از بررسی موضوع و ارزیابی روانشناختی و اجتماعی مراجع، خدمات مربوطه را ارائه می نمایند.

مدیرکل بهزیستی استان یزد خاطر نشان کرد: اقدامات مداخله ای در موارد خاص و بر حسب ضرورت  با همکاری مراجع انتظامی و قضایی صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه خدمات برنامه اورژانس اجتماعی صرفا مبتنی بر فرد نمی باشد و اقداماتی مبتنی بر اجتماع و خانواده صورت می پذیرد اظهار داشت: در اورژانس اجتماعی تلاش می شود مداخلات روانی اجتماعی قبل از مداخلات قضایی انتظامی صورت گرفته و همواره خدمات تخصصی و بموقع  در دسترس گروه هدف قرار گیرد.

پایان پیام/ 449

نظر شما