شناسهٔ خبر: 39291559 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

جزئیات اقدامات سپاه پاسداران در مقابله با کرونا

معاون بهداشت و سلامت سپاه گفت: سپاه در آماده سازی تخت‌های بیمارستانی ویژه برای بیماران کرونایی رکورد زد. در سراسر کشور ۱۴ هزار تخت نقاهتگاهی ایجاد کردیم.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
سردار احمد عبداللهی در گفتگوی ۱۸:۳۰ با اعلام اینکه با شروع بیماری کرونا از اول اسفند ۹۸ پابه پای مجموعه وزارت بهداشت حرکت کردیم، افزود: ۷۰ درصد تخت‌های بیمارستانی در نیرو‌های مسلح به بیماران کرونایی اختصاص یافته است.

معاون سلامت، آموزش پزشکی و دفاع زیستی سپاه ادامه داد: فقط در بیمارستان بقیه الله علاوه بر افزایش تعداد تخت‌های عمومی به حدود ۸۰۰ تخت، تخت‌های نقاهتگاهی را نیز ۷۰۰ عدد افزایش دادیم.
او درباره تجهیز مراکز نقاهتگاهی هم گفت:
<div id="video-display-embed-code_279724" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/771335/279724?width=400&height=300"></script></div>
سردار احمد عبداللهی گفت: در کنار این ما با توجه به اینکه نیاز به ضد عفونی و گند زدایی معابر وجود داشت، این کار را با سامانه‌هایی که در جنگ نوین داریم و به مدد تجربه‌ای که از دوران دفاع مقدس داشتیم، تقریباً اقدام به ضد عفونی کردن خیابان‌ها و معابر همه شهر‌های درگیر کردیم.

او ادامه داد: سپاه ۳۱۳ میلیون متر مربع از نقاط پرتردد در سطح کشور را گندزدایی کرده است.

سردار عبداللهی تاکید کرد: در کنار این اقدام، مهمترین اقدامی که می‌توان گفت در موضوع بیماری کرونا تأثیرگذار بود، موضوع غربالگری است. اکنون با کمک بسیج قریب ۷۰ میلیون نفر از هموطنان ما غربالگری شدند که بخش قابل توجهی از آن را بسیجیان با مشارکت و مدد وزارت بهداشت انجام داده اند.

او اعلام کرد: خبر‌های خوشی از به ثمر رسیدن طرح‌های تحقیقاتی در حوزه بهداشتی و تجهیزات پزشکی در راه است.
<div id="video-display-embed-code_279725" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/771335/279725?width=400&height=300"></script></div>
معاون بهداشت و سلامت سپاه اضافه کرد: قرارگاه فرهنگی معنویت و سلامت نمایندگی ولی فقیه در سپاه در کنار قرارگاه‌هایی که به منظور رسیدگی به امور درمان و سلامت در سپاه تشکیل شده، با هدف پیگیری امور معنوی، روحی و انگیزشی و اقدامات جهادی آغاز به کار کرد.

نظر شما