شناسهٔ خبر: 68086665 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه‌ آسیا‌نیوز | لینک خبر

ADA

بررسی قیمت کاردانو توسط کارشناسان

دنیای رمزارزها هر روز شگفتی تازه‌ای برای جهانیان دارد و این بار، کاردانو همان رمزارزی بود که با مشخصه‌های بی‌نظیر خود، یک فضای عالی برای تریدرها و سرمایه‌گذاران ایجاد کرد. این پلتفرم را باید یکی از جدی‌ترین رقبای اتریوم بنامیم که با داشتن ویژگی‌های منحصر به‌فرد، توانسته توجه بزرگترین مجموعه‌ها و افراد شاغل در این حوزه را به خود جلب کند. حالا اگر دقیقا نمی‌دانید که کاردانو چیست، چه ویژگی‌هایی دارد و از همه مهم‌تر این‌که خرید کاردانو به‌صرفه است یا خیر، همراه ما باشید تا تمام این موارد را با هم بررسی کنیم.

صاحب‌خبر -

کاردانو چیست؟

کاردانو هم درست مثل اتریوم، یک پلتفرم برای اپلیکیشن‌های غیر متمرکز است و از رمزارز بومی و اختصاصی خود یعنی ADA استفاده می‌کند. کاردانو در سال ۲۰۱۷ و با هدف ایجاد شرایط بهتر نسبت به نسل اول رمزارزها یعنی بیت‌کوین و با کارآمدی بیشتر نسبت به نسل دوم ارزهای دیجیتال یعنی اتریوم، طراحی و ساخته شد. این پلتفرم، بر خلاف دیگر شبکه‌هایی که از اثبات کار یا همان PoW استفاده می‌کنند، از الگوریتم اثبات سهام یا همان PoS استفاده می‌کند.
بر اساس این الگوریتم، کاردانو به کاربرانی که در توسعه و بازبینی بلاک‌چین این شبکه فعالیت می‌کنند، پاداشی در قالب ارز دیجیتال ارائه می‌دهد. معماری بلاک‌چین کاردانو به شکلی است که خیلی سریع‌تر و راحت‌تر از بیت‌کوین و اتریوم می‌توان آن را توسعه داد و مقیاس‌پذیری خیلی بیشتری هم دارد. علاوه بر این، در کاردانو نیز امکان پیاده‌سازی قراردادهای هوشمند وجود دارد و تریدرها به‌راحتی می‌توانند معامله‌های مالی بزرگ خود را در این پلتفرم، انجام دهند.
آدا، رمزارز اختصاصی این شبکه بلاک‌چین، یکی از کریپتوکارنسی‌های پرکاربرد دنیا است که برای انجام انواع فعالیت‌ها می‌توان از آن کمک گرفت. علاوه بر انجام تراکنش‌های مالی، کاربران می‌توانند از طریق رمزارز آدا نسبت به تغییرات کاردانو، واکنش نشان داده و رای بدهند. افزون بر این، افراد مختلف با استیکینگ آدا، پاداش دریافت خواهند کرد و می‌توانند با ذخیره این رمزارز، سرمایه خود را افزایش دهند. پرداخت کارمزد تراکنش‌ها در کاردانو نیز با آدا انجام می‌شود.

مزایای کاردانو چیست؟

با وجود علاقه اغلب تریدرهای و سرمایه‌گذاران به خرید کاردانو و استفاده از آن، این سوال مهم برای همه ایجاد می‌شود که کاردانو چه مزایایی دارد؟ در پاسخ به این سوال باید به موارد زیر اشاره کنیم:

عدم آسیب به محیط زیست

یکی از مهم‌ترین مشکلات ارزهای دیجیتال مشهوری هم‌چون بیت‌کوین، مصرف بیش از حد انرژی است. این موضوع سبب شده که استفاده گسترده از این ارزها، با اما و اگرهای فراوانی همراه شود و کاردانو به‌عنوان نسل سوم ارزهای دیجیتال، این مشکل را رفع کرده است. کاردانو با توجه به الگوریتم فعالیت خود، انرژی بسیار کمتری نسبت به دیگر رمزارزها مصرف می‌کند و توسعه‌دهنده اصلی آن یعنی چارلز هاسکینسون مدعی است که کاردانو نسبت بیت‌کوین، 1.6 میلیون بار مقرون به‌صرفه‌تر است.

تراکنش‌های سریع‌تر

خرید و فروش کاردانو و انجام انواع تراکنش‌های مالی با کمک آن، بسیار سریع‌تر از دیگر بلاک‌چین‌ها مثل بیت‌کوین یا اتریوم کلاسیک است. کاردانو می‌تواند بیش از 250 تراکنش را در هر ثانیه پردازش کند. همین موضوع باعث شده که مقیاس‌پذیری کاردانو نیز بسیار بیشتر از رقبای خود باشد و این مزیت عالی به ترغیب تریدرها به خرید کاردانو کمک کرده است.

نظارت دقیق بر شبکه از طریق Peer-Review

نظارت دقیق بر شبکه از طریق Peer-Review

تیم کاردانو برای برنامه‌ریزی نحوه توسعه‌دهی شبکه بلاک‌چین کاردانو، همکاری مستقیمی با مجموعه‌های آکادمیک دارند که از طریق Peer-Review و نظارت دقیق بر جزئیات شبکه، تحقیقات کاملی در رابطه با این شبکه به‌دست آورند.
علاوه بر این سه مورد، مقیاس‌پذیری فوق‌العاده و کریپتوگرافی چند لایه‌ای امنیتی، از دیگر مزیت‌های عالی این رمزارز هستند که خرید کاردانو را به یک معامله سودآور تبدیل کرده‌اند.

تاریخچه تغییرات قیمت کاردانو

با وجود این توضیحات، احتمالا شما هم به خرید کاردانو علاقه‌مند شده‌اید. در این صورت، بهتر است پیش از اقدام عملی، حتما چند نکته مهم را به خاطر بسپارید. تمام مطالب گفته شده در این محتوا، تنها برای افزایش اطلاعات عمومی شما است. برای کاهش احتمال ضرر، پیش از خرید یا فروش کاردانو، حتما با متخصصان این حوزه مشورت کرده و تنها با در نظر گرفتن نظرات آن‌ها، خرید یا فروش خود را نهایی کنید. حالا و با در نظر گرفتن این نکته، اجازه دهید که نیم‌نگاهی به فرآیند تغییر قیمت کاردانو بیندازیم.
عرضه اولیه سکه کاردانو، 60 میلیون دلار سرمایه را فراهم کرد. در این عرضه اولیه، قیمت کاردانو 0.0024 دلار بود و در این فرآیند، تعداد 25.9 میلیارد توکن آدا برای این کار در نظر گرفته شده بود. 57 درصد از این توکن‌ها در عرضه اولیه به فروش رسیدند و در سال 2017، کاردانو به‌صورت رسمی وارد رقابت با دیگر رمزارزها شد
تغییر قیمت کاردانو در سال‌های اخیر، شگفت‌انگیز بود. این رمزارز در سال 2021، به بالاترین قیمت خود دست پیدا کرد و با قیمت 3.09 دلار به‌فروش رسید. یک سال پیش از این تاریخ و در سال 2020، قیمت کاردانو به پایین‌ترین میزان خود یعنی 0.01925 دلار رسید. در حال حاضر نیز قیمت این رمزارز، 0.4408 است. با وجود این تغییرات، کارشناسان در تحلیل قیمت کاردانو نظرات متفاوتی دارند که در بخش بعد به بررسی برخی از مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.

تحلیل کاردانو و قیمت آن توسط کارشناسان

تحلیل کاردانو و قیمت آن توسط کارشناسان

همان طور که در مقاله پیش بینی قیمت کاردانو در سال ۲۰۲۵ نوشته شد،‌ اغلب کارشناسان معتقدند که کاردانو هم درست مثل دیگر رمزارزها، آینده‌ای غیر قابل پیش‌بینی دارد و نمی‌توان سوددهی قطعی یا ورشکستگی حتمی آن را پیش‌بینی کرد. این رمزارز، نقشه راه خود را بر اساس ۵ مرحله مختلف تعیین کرده که در حال حاضر و در ماه می سال ۲۰۲۴، وارد آخرین فاز خود یعنی ولتر شده است. در این فاز، کاردانو به‌صورت کامل توسط کامیونیتی آن اداره می‌شود و تغییرات آینده آن بر اساس رای‌گیری‌ها انجام خواهد شد.
اغلب سرمایه‌گذاران این رمزراز معتقدند که کاردانو می‌تواند یکی از پیشگام‌ترین کریپتوکارنسی‌های سال‌های آینده باشد. با وجود این اغلب کارشناسنان در تحلیل کاردانو عنوان می‌کنند که تریدرها و سرمایه‌گذاران به هیچ عنوان نباید احساسی عمل کنند. همه باید کاردانو را درست مثل دیگر رمزارزها در نظر بگیرند و تنها مبلغی را در این کریپتوکارنسی سرمایه‌گذاری کنند که در صورت از دست رفتن آن، دچار چالش‌های بزرگ نشوند.
برخی از کارشناسان قیمت کاردانو برای سال ۲۰۲۶ را به میزان ۱/۴۱ دلار و در سال ۲۰۳۱ به ارزش ۴/۶۸ دلار، پیش‌بینی می‌کنند. باید منتظر بمانیم و درستی این پیش‌بینی‌ها یا اشتباه‌ بودن آن‌ها را در آن تاریخ ببینیم!

کاردانو، رمزارز کاربردی دنیای امروز

کاردانو یک پلتفرم بلاک‌چین کامل است که با رمزارز اختصاصی خود یعنی ADA، سومین نسل کریپتوکارنسی‌ها را آغاز کرد. کاردانو از الگوریتم اثبات سهام استفاده می‌کند. مزایای متنوعی مثل تراکنش سریع، عدم آسیب‌زدن به محیط زیست، امنیت فوق‌العاده و مقیاس‌پذیری بسیار بالا، باعث محبوبیت این رمزارز شده‌اند. قیمت کاردانو از سال ۲۰۱۷ تا امروز، تغییرات زیادی را شاهد بود و به بالاترین قیمت یعنی بیش از 3 دلار نیز رسید. اغلب کارشناسان در تحلیل کاردانو اعتقاد دارند که این رمزارز، آینده خوبی در پیش دارد و خرید کاردانو می‌تواند یک معامله سودآور باشد. هر چند در همین حین کارشناسان می‌گویند که درست مثل دیگر رمزارزها، خرید یا فروش کاردانو ریسک‌های مختلفی هم به همراه دارد و باید با طمانینه این فرآیند را انجام داد.

نظر شما