شناسهٔ خبر: 38809279 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

سرخط خبر‌های مهم جهان در ۲۳ اسفند

خبرگزاری میزان- افزایش شمار مبتلایان و مرگ و میر ناشی از ویروس کووید-۱۹ در سراسر جهان به موازات کاهش چشمگیر این روند در چین و حمله جنگنده‌های آمریکایی به مواضع پلیس، ارتش و گروه مقاومت حشدالشعبی در عراق از مهم‌ترین تحولات جهان در ۲۴ ساعت گذشته هستند.

صاحب‌خبر -
به گزارش  گروه بین الملل  خبرگزاری میزان؛ مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌هایی که طی ساعات گذشته در جهان به وقوع پیوسته اند به شرح زیر است:


*افزایش شمار مبتلایان به کووید-۱۹ 


براساس جدیدترین آمار‌ها شمار مبتلایان به ویروس «کووید-۱۹» در سراسر جهان به رقم ۱۳۱۸۵۱ نفر رسید. تاکنون ۴۹۴۸ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند و ۶۹۸۴۷ نفر نیز بهبود یافتند.

در حالی که سیر شمار مبتلایان به این ویروس در کشور‌های مختلف جهان به ویژه در کشور‌های اروپایی و آمریکا صعودی بوده و روزانه بر شمار مبتلایان و مرگ و میر ناشی از این بیماری افزوده می‌شود، کمیسیون ملی بهداشت چین صبح امروز از تک رقمی شدن شمار مرگ و میر ناشی از این بیماری در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.


*افزایش شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در عربستان


براساس بیانیه وزارت بهداشت عربستان، با ثبت ۱۷ مورد جدید ابتلای به کووید-۱۹ شمار مبتلایان سعودی به این بیماری به عدد ۶۲ نفر رسید. «ریاض»، «الاحساء»، «جده»، «مکه» و «قطیف» از شهر‌هایی هستند که موارد ابتلا به این بیماری در آن‌ها ثبت شده است.


*حمله هوایی ارتش تروریستی آمریکا به پایگاه‌های پلیس، ارتش و حشدالشعبی در عراق و فرودگاه در حال ساخت کربلا


به تایید منابع عراقی جنگنده‌های ارتش تروریستی آمریکا پایگاه‌های پلیس، ارتش و گروه مقاومتی «حشدالشعبی» عراق را هدف قرار دارند. آن‌ها همچنین به فرودگاه در حال ساخت کربلا نیز حمله کردند.
 

در نتیجه این حملات ۲ نیروی پلیس «بابِل» کشته و ۳ نفر از اعضای حشدالشعبی، ۲ عضو ارتش و ۲ نیروی وزارت کشور عراق زخمی شدند.


* تمهیدات گسترده امنیتی در سراسر عراق


یک منبع امنیتی عراقی امروز، جمعه ۲۳ اسفند گفت: «تمهیدات امنیتی گسترده‌ای در بغداد و سایر شهر‌های عراق در نظر گرفته شده است.»

وی افزود: «نیرو‌های امنیتی بسیاری در منطقه سبز بغداد و نیز در استان‌هایی که شب گذشته هدف حملات هوایی آمریکا قرار گرفتند، مستقر شده اند.»


*تست کرونای همسر نخست وزیر کانادا مثبت اعلام شد


رسانه‌های کانادایی اعلام کردند تست کرونای همسر «جاستین ترودو»، نخست وزیر این کشور که اخیرا به انگلیس سفر کرده بود، مثبت شده است. ترودو نیز به رغم نداشتن علائم بیماری کرونا همچنان در قرنطینه به سر می‌برد.


*نخستین فرد مبتلا به کووید-۱۹ در سازمان ملل شناسایی شد


یک دیپلمات زن فلیپینی نخستین مورد مبتلا به کووید-۱۹ در سازمان ملل است.

انتهای پیام/

نظر شما