شناسهٔ خبر: 38811134 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

کرونا در جهان| نرخ مرگ و میر ناشی از کرونا در چین تک رقمی شد؛ وضعیت قرمز در اروپا و آمریکا

خبرگزاری میزان- همزمان با انتشار خبر‌های امیدبخش از سیر نزولی ابتلا و مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ در چین و کره جنوبی، گزارش‌ها از سیر صعودی این روند در سایر کشور‌ها حکایت دارند.

صاحب‌خبر -
کرونا در جهان| نرخ مرگ و میر ناشی از کرونا در چین تک رقمی شد؛ وضعیت قرمز در اروپا و آمریکابه گزارش  گروه بین الملل  خبرگزاری میزان؛ همزمان با انتشار اخبار مثبت در مورد توقف تقریبی ابتلا و مرگ و میر به ویروس « کووید-۱۹» در چین به عنوان محل آغاز انتشار این بیماری، خبر‌ها از افزایش شمار مبتلایان و مرگ و میر ناشی از این بیماری در سراسر جهان به ویژه در اروپا و آمریکا حکایت دارد.

براساس جدیدترین آمار‌های منتشر شده در مورد شمار مبتلایان و مرگ و میر ناشی از ویروس کووید-۱۹، تا امروز، جمعه ۲۳ اسفند ۱۳۴۷۶۹ نفر به این بیماری مبتلا شدند و ۴۹۴۸ نفر نیز جان خود را بر اثر این ابتلا به این بیماری از دست دادند. شمار بهبودیافتگان نیز ۶۹۸۴۷ نفر اعلام شده است.


کرونا در آسیا


از چین خبر می‌رسد شمار مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ در این کشور در ۲۴ ساعت گذشته به عدد ۷ رسیده و تک رقمی شد. ضمن این که موارد جدید ابتلا محدود به شهر «ووهان»، مرکز استان «هوبئی» شده و این روند ۸ روزه با موفقیت ادامه دارد. چین با آمار ۸۰۸۱۳ نفر مبتلا و ۳۱۷۶ مورد مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ بحرانی‌ترین کشور جهان بود. ۶۴۱۱۷ چین نیز از این بیماری بهبود یافته و ۱۳۵۲۰ نفر همچنان با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند.

کره جنوبی نیز که ۷۹۷۹ مبتلا و ۶۷ مورد مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ را ثبت کرده است، برای نخستین بار در روز‌های اخیر شاهد افزایش شمار بهبودیافتگان از مبتلایان بود.

براساس اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری کره جنوبی، ثبت ۱۱۰ مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ علاوه بر نشان دادن روند کاهشی در سیر ابتلا، از میزان ۱۷۷ بهبود یافته نیز کمتر بوده است.
 
پرواز‌های عراق به هند، لبنان و اردن نیز از امروز به دلیل نگرانی در مورد شیوع کووید-۱۹ متوقف شد.
 
از اندونزی خبر می‌رسد این کشور صادرات ماسک صورت را ممنوع اعلام کرد.

از عربستان نیز خبر می‌رسد با ثبت ۱۷ مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ شمار مبتلایان به این بیماری به ۶۲ نفر رسید.

افزایش شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در فلسطین اشغالی به ۱۲۶ مورد نیز سبب تعطیلی یک ماهه کلیه مراکز آموزشی در اراضی اشغالی شد.
 
افزایش شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در پاکستان نیز به مرز هشدار رسیده و گزینه اعلام وضعیت اضطراری را در این کشور مورد بحث قرار داده است.
 
وزارت بهداشت ترکیه نیز امروز از شناسایی دومین مورد ابتلا به این ویروس در کشور خبر داد.

ژاپن، مغولستان، قطر، بحرین، سنگاپور، مالزی، هنگ کنگ، رژیم صهیونیستی، فلسطین، امارات، تایلند، کویت، عراق، لبنان، هند، فیلیپین، تایوان، ویتنام، اندونزی، پاکستان، عربستان، عمان، برونئی، ماکائو، افغانستان، کره شمالی، بنگلادش، کامبوج، اردن، نپال و سریلانکا مواردی از ابتلا به کووید-۱۹ یا مرگ ناشی از این بیماری را ثبت کرده اند.


کرونا در اروپا


ایتالیا، فرانسه، انگلیس، اسپانیا، آلمان، سوئد، هلند، بلژیک، نروژ، اتریش، دانمارک، یونان، ایسلند، سان مارینو، پرتغال، چک، فنلاند، ایرلند، اسلوونی، رومانی، گرجستان، هلند، روسیه، کرواسی، استونی، مجارستان، صربستان، آلبانی، بلغارستان، لتونی، مقدونیه، اسلواکی، بلاروس، دومینیکن، لوکزامبورگ، بوسنی و هرزگوین، مالت، مولداوی، قبرس، ارمنستان، لیتوانی، موناکو و اوکراین از کشور‌های اروپایی هستند که تاکنون مواردی از ابتلا به کووید-۱۹ را ثبت کرده اند.
 

وضعیت در ایتالیا با ۱۵۱۱۳ مورد ابتلا و ۱۰۱۶ مورد مرگ و میر بحرانی است. اسپانیا با ۳۱۴۶ مورد ابتلا و ۸۶ مورد مرگ، فرانسه با ۲۸۷۶ مورد ابتلا و ۶۱ مورد مرگ و آلمان با ۲۷۴۵ مورد ابتلا و یک مورد مرگ نیز پس از ایتالیا قرار دارند.

روند تعطیلی مراکز آموزشی در کشور‌های مختلف از جمله فرانسه و بلژیک ادامه دارد.


کرونا در آمریکا


آمریکا، کانادا، برزیل، آرژانتین، شیلی، اکوادور، کاستاریکا، پرو، پاناما، پاراگوئه، مکزیک، کلمبیا، کوبا، بولیوی، هندوراس و جامائیکا نیز مواردی از ابتلا به کووید-۱۹ یا مرگ ناشی از آن را ثبت کرده اند.

در میان کشور‌های قاره آمریکا، وضعیت در آمریکا با ثبت ۱۷۶۲ مورد ابتلا و ۴۱ مورد مرگ و میر بحرانی‌تر از سایر کشور‌ها است.

ممنوعیت تجمعات، تعلیق سفر‌ها از اروپا به آمریکا و تعطیلی مراکز تفریحی از جمله اقداماتی هستند که در این راستا انجام شده اند.

براساس جدیدترین گزارش ها، یک درصد جمعیت ایالت «اوهایو» به ویروس کووید-۱۹ مبتلا شده اند.

از کانادا نیز خبر می‌رسد همسر «جاستین ترودو»، نخست وزیر این کشور نیز به ویروس کووید-۱۹ مبتلا شده است. خود ترودو نیز در قرنطینه خانگی به سر می‌برد.


کرونا در آفریقا


توگو، گینه، کنگو، بوتان، نیجریه، کامرون، مصر، مراکش، تونس، آفریقای جنوبی و الجزایر نیز کشور‌های آفریقایی هستند که مواردی از ابتلا به کووید-۱۹ در آن‌ها ثبت شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما