شناسهٔ خبر: 38817454 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

بین الملل

اخبار ضدونقیض از تست كروناى رييس جمهور برزيل/ ترودو: کرونا ندارم

صاحب‌خبر -

تست كروناى ژائر بولسونارو رييس جمهور برزيل مثبت اعلام شد. 

او بلندپايه ترين مقام جهان تاكنون است كه به بيمارى كرونا مبتلا شده است. 

بولسونارو شش روز پيش در آمريكا بود و در كنار ترامپ شام خورد.

بولسونارو تکذیب کرد

رئیس‌جمهور برزیل گزارش‌های پیشتر منتشرشده درباره مثبت شدن تست کرونای خودش را رد کرد.

او گفت نتیجه این تست منفی بوده است. 

دولت اسپانیا برای مبارزه با ویروس کرونا حالت فوق‌العاده اعلام کرد

دولت اسپانیا به‌منظور کمک به جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر ویروس کرونا در این کشور، به‌مدت ۱۵ روز حالت فوق‌العاده اعلام کرد.

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، در پی افزایش قابل‌توجه آمار مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در اسپانیا، «پدرو سانچز» نخست‌وزیر این کشور روز جمعه اعلام کرد که از فردا شنبه به‌مدت ۱۵ روز در سراسر این کشور حالت فوق‌العاده برقرار خواهد بود.

بر اساس آخرین آمارهای اعلام‌شده از سوی مراجع رسمی در اسپانیا، تاکنون ۱۰۶۳ نفر در این کشور به ویروس کرونا (بیماری کووید-۱۹) مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۱۲۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند. تنها ظرف ۲۴ ساعت گذشته ۳۴ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در اسپانیا جان باخته‌اند.

در بین کشورهای اروپایی، اسپانیا بعد از ایتالیا بیشترین شمار مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا را داشته است.

ترودو: کرونا ندارم

«جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا که تست کرونا همسر وی بعد از بازگشت از انگلیس مثبت اعلام شد، در کنفرانسی خبری افزود: حال وی خوب و هیچ علائمی از ابتلا به ویروس کرونا ندارد.

ترودو همچنین در مورد تمهیدات لازم برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در کانادا گفت: کانادا به دنبال کاهش تعداد فرودگاه هایی است که بازدید کننده از خارج کشور دریافت می کنند.

نخست وزیر کانادا همچنین در پیامی توییتری نوشت: مراحلی برای رفع تأثیرات کرونا بر اقتصاد برداشته ایم و این اقدامات شما را ایمن نگه می دارد.

دفتر جاستین ترودو نخست وزیر کانادا پیش از این در بیانیه ای خبر داد که نتیجه آزمایش ابتلای «گروگوآر ترودو» به بیماری کووید ۱۹ ناشی از ویروس کرونا مثبت است.

نظر شما