شناسهٔ خبر: 38458432 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

توضیحات وزیر کشور درباره جلسه امروز در مورد کرونا

وزیر کشور توضیحاتی را درباره جلسه امروز که به موضوع کرونا اختصاص داشت ارائه کرد.

صاحب‌خبر -

عبدالرضا رحمانی‌فضلی عصر امروز پس از جلسه ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور در جمع خبرنگاران گفت: موضوع بحث جلسه امروز کرونا و آثار اقتصادی آن بر کشور بود. وظیفه دولت و دستگاه‌های اجرایی این است که در هر شرایطی از تامین، تولید، توزیع و قیمت‌های کالاها  اطمینان پیدا کنیم و هیچ امری نباید موجب بر هم زدن این امور شود.

وزیر کشور ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی متولی در جلسه حاضر بودند و واحدهای تولیدی و توزیعی اطمینان دادند در روند خدمات‌رسانی و قیمت‌ها مشکلی ایجاد نخواهد شد. هر جا احساس شود لازم به توزیع یا تامین جدید کالا باشد آمادگی لازم در تمامی دستگاه‌های متولی و مسئول وجود دارد. خواهش من از همه مردم این است که این مساله یک مساله عمومی شده، بنابراین بدون حضور آنها و تلاش‌ها و همدلی با مسئولان کنترلش مشکل خواهد بود.

 وی تاکید کرد: همه مسئولان در حوزه‌های مختلف به‌ویژه وزارت بهداشت به‌عنوان متولی اصلی این موضوع دستورالعمل‌های لازم را صادر کردند و اقدامات لازم را انجام می‌دهند. در دولت این مساله وقتی مطرح شد رییس‌جمهوری همه دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه‌ها را مسئول کرد در خدمت وزارت‌بهداشت باشند و همه خدمات پشتیبانی و اقدامات لازم را حتماً به صورت مستمر در اختیار وزارت بهداشت قرار دهند.

رحمانی‌فضلی افزود: شبکه‌ها و رسانه‌های خارجی و معاند مانند هر موضوع دیگری مساله کرونا را دستاویز قرار می‌دهند تا در داخل نا کارآمدی و اختلاف و سردرگمی را به نمایش بگذارند. رسانه‌های خارج از کشور با تولید برخی برنامه‌های کذب دنبال اهداف خاص هستند. همین مکاتبات و نامه‌هایی که این چند روز در رسانه‌ها منتشر شد که دو مورد مربوط به وزارت‌کشور و چند مورد مربوط به وزارت‌بهداشت بود، کذب محض است. رسانه‌های معاند و دشمن ملت ایران از شیوه‌های دروغ پراکنی و برجسته‌سازی و خبرهای تحریف شده استفاده می‌کنند. ما باید در داخل با انسجام، وحدت همکاری و همیاری هم بتوانیم بر این موضوع غلبه کنیم.

وزیر کشور گفت: گزارشی که امروز وزارت بهداشت ارائه کرد روند را وقتی ترسیم کردند از نظر وزارت‌بهداشت با آمار و ارقامی که دارند روند را کنترل شده و مدیریت شده می‌دانند که امیدواریم این موضوع از حوزه کنترل مدیریت شده به حوزه کاهشی و در نهایت توقف این امر برسیم. امروز در خدمت وزارت‌بهداشت بودیم و بخاطر این تشکیل جلسه دادیم که همه دستگاه‌ها بتوانند کمک لازم را به این وزارتخانه انجام دهند.

رحمانی فضلی درباره تصمیم وزارت بهداشت در مورد روند تعطیلی‌ها گفت: موضوع تعطیلی‌ها در جلسه امروز مطرح و مقرر شد وزارت‌بهداشت دستورالعمل‌هایی برای تمام استانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی همانند آموزش و پرورش تنظیم و ارسال کند تا متناسب با آن عمل شود چون هر استان به‌طور مستقل تصمیم می‌گرفت و این موضوع موجب عدم وحدت رویه در امور می‌شد.

وی در پایان گفت: قرار شد وزارت بهداشت متولی موضوع کرونا در کشور باشد و رئیس جمهور هم ساختاری را برای این مسأله تشکیل دادند و در آن ساختار کارگروه‌هایی در نظر گرفتند که اولین جلسه را هم خود رئیس‌جمهور خواهد گذاشت و آنجا ابلاغ رسمی به همه دستگاه‌ها انجام می‌شود.

نظر شما