شناسهٔ خبر: 38470680 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

وزیر کشور:

وزارت بهداشت روند کنترل کرونا را مديريت شده مي‌داند

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- وزیر کشور : از نظر وزارت بهداشت روند ویروس کرونا کنترل شده است و آن را مدیریت شده می‌داند.
به گزارش خبرگزاری آریا، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور در جمع خبرنگاران گفت: از نظر وزارت بهداشت روند ویروس کرونا کنترل شده است و آن را مدیریت شده می‌داند.
وزیر کشورافزود: امیدواریم این روند کنترل شده به روند کاهشی برسد.
وی گفت: وزیر بهداشت در جلسه امروز حضور پیدا کرد و درباره بیماری کرونا و آثار اقتصادی آن مباحثی مطرح شد به ویژه که وظیفه دولت این است که نسبت به تامین، تولید، توزیع و قیمت کالا‌ها اقدامی انجام دهد که وزیر بهداشت اطمینان داده است در روند خدمات رسانی کالایی اشکالی ایجاد نخواهد شد.
 باید با همکاری مردم بر کرونا غلبه کنیم
وزیر کشور گفت: وزارت بهداشت درباره تعطیلی مدارس دستور العمل‌هایی برای تمام استانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی همانند آموزش و پرورش تنظیم و ارسال می‌کند تا متناسب با آن عمل شود.
عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور در جمع خبرنگاران افزود: موضوع بحث این جلسه کرونا و آثار اقتصادی آن در کشور بود به هر حال وظیفه دولت و دستگاه‌های اجرایی این است که در هر شرایطی از تامین، تولید، توزیع و قیمت‌های کالا‌ها اطمینان پیدا کنیم و هیچ امری نباید موجب بر هم زدن این امور شود.
وزیر کشور افزود: دستگاه‌های اجرایی متولی در این جلسه حاضر بودند و واحد‌های تولیدی و توزیعی اطمینان دادند که در روند خدمات رسانی و قیمت‌ها مشکلی ایجاد نخواهد شد.
وی با بیان اینکه هر جا احساس شود که لازم به توزیع و یا تامین کالا باشد آمادگی لازم در تمامی دستگاه‌های متولی و مسئول وجود دارد، گفت: این مساله یک مساله عمومی است، بنابراین بدون همکاری مردم با مسئولان کنترلش مشکل خواهد بود.
رحمانی فضلی افزود: همه مسئولان در حوزه‌های مختلف به ویژه وزارت بهداشت به عنوان متولی اصلی این موضوع دستورالعمل‌های لازم را صادر کردند و اقدامات لازم را انجام می‌دهند.
وزیر کشور با اشاره به فعالیت‌های گسترده شبکه‌ها و رسانه‌های خارجی و معاند که مانند هر موضوع دیگری مساله کرونا را دستاویز قرار می‌دهند تا در داخل نا کارآمدی و اختلاف و سردرگمی را به نمایش بگذارند افزود: رسانه‌های خارج از کشور با تولید برخی از برنامه‌های کذب به دنبال اهداف خاص هستند. همین مکاتبات و نامه‌هایی که این چند روز در رسانه‌ها منتشر شد که دو مورد مربوط به وزارت کشور و چند مورد مربوط به وزارت بهداشت بود، کذب محض است.
وی ادامه داد: رسانه‌های معاند و دشمن ملت ایران از شیوه‌های دروغ پراکنی و برجسته سازی و خبر‌های تحریف شده استفاده می‌کنند. ما باید در داخل با انسجام، وحدت همکاری و همیاری هم بر این موضوع غلبه کنیم.
رحمانی فضلی گفت: گزارش وزارت بهداشت روند را کنترل شده و مدیریت شده می‌داند، که امیدواریم این موضوع از حوزه کنترل مدیریت شده به حوزه کاهشی و نهایتا توقف این امر برسیم.
وزیر کشور در پاسخ به این سوال که تصمیم وزارت بهداشت در مورد روند تعطیلی‌ها چیست گفت: موضوع تعطیلی‌ها نیز در جلسه امروز مطرح و مقرر گردید تا وزارت بهداشت دستور العمل‌هایی برای تمام استانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی همانند آموزش و پرورش تنظیم و ارسال کند تا متناسب با آن عمل شود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، وی گفت: همچنین قرار شد متولی موضوع کرونا در کشور وزارت بهداشت باشد و رئیس جمهور هم ساختاری را برای این مسأله تشکیل داد و در آن ساختار کارگروه‌هایی در نظر گرفته شد که اولین جلسه را هم خود رئیس جمهور خواهد گذاشت و در آنجا ابلاغ رسمی به همه دستگاه‌ها انجام می‌شود.

نظر شما