شناسهٔ خبر: 37990745 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل دامپزشکی هرمزگان مطرح کرد:

منفی شدن جواب آزمایش کروناویروس در شترهای جاسک/«مُرس»، کاملا با کرونای جدید تفاوت دارد

دکتر جانباز با تایید وجود کروناویروس در شتر در جاسک، گفت: البته ویروس موجود در شترهای منطقه جاسک هیچ ربطی به کروناویروس موجود در چین ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بندرعباس، دکتر « محمد جانباز » در نشست خبری ضمن تبریک دهه فجر، اظهار کرد: بیماری کرونای جدید ۲۰۱۹ که شیوع بالایی دارد از خفاش به عنوان مهمترین عامل انتقال آن یاد می شود.

 

وی در ادامه ضمن تایید وجود کروناویروس در شتر در جاسک، افزود: با کنترل، پایش و آزمایش ۳۰ نفر شتر که برای کشتار در جاسک در حال حمل بود متوجه ابتلای آنها به کروناویروس از نوع « مرس » شدیم که با کروناویروس جدید در کشور چین کاملا متفاوت است.

 

مدیرکل دامپزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه شترهای آزمایش شده به سرعت قرنطینه شدند و پس از ۲۱ روز آزمایش مجدد از آنها انجام شد که این بار جواب آزمایش منفی بود، عنوان کرد: کروناویروس مُرس همانند ویروس سرماخوردگی است و دوره فعالیت آن کوتاه مدت و گذراست.

 

دکتر جانباز با بیان اینکه ویروس موجود در شترها چند سالی است که در کشور گزارش شده و هیچ ربطی به کروناویروس جدید 2019 موجود در چین ندارد، خاطرنشان کرد: ویروس کرونای شتر در صورت انتقال به انسان می تواند باعث ایجاد بیماری مرس در انسان شود.

 

وی گفت: این ویروس در شتر علائم بالین خاصی نداشته ولی در انسان می تواند ضمن بروز علائم، تلفات انسانی را ایجاد کند، لذا رعایت اصول ایمنی زیستی و بهداشت فردی بسیار مهم است.

 

وی با اشاره به اینکه کروناویروس مرس سال ۲۰۱۲ در شترهای عربستان دیده شد، افزود: چندین سال قبل نیز این بیماری در شتر های تست شده، در استان کرمان نیز گزارش شده است.  

 

 

 

 

پایان پیام/ 88

برچسب‌ها:

نظر شما