شناسهٔ خبر: 67675998 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

افزایش ۳۸ درصدی تردد مسافر از پایانه‌های مرزی شمال سیستان و بلوچستان

صاحب‌خبر -

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان گفت: در سه ماهه سال جاری ۲۲۶ هزار و ۵۹۰ نفر مسافر از طریق پایانه های مرزی میلک و میرجاوه تردد صورت گرفته که این میزان رشد ۳۸ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.

افزایش ۳۸ درصدی تردد مسافر از پایانه‌های مرزی شمال سیستان و بلوچستان
تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان گفت: در سه ماهه سال جاری  ۲۲۶ هزار و ۵۹۰  نفر مسافر از طریق پایانه های مرزی میلک و میرجاوه تردد صورت گرفته که این میزان رشد ۳۸ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد. 

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، ایوب کرد با بیان اینکه در سه ماهه نخست سال جاری ۲۲۶ هزار و ۵۹۰ مسافر از طریق پایانه های مرزی شمال استان تردد کردند گفت: از این تعداد ۱۴۳ هزار و ۷۰۵ نفر از طریق پایانه مرزی میلک و ۸۲ هزار و ۸۸۵ نفر نیز از طریق پایانه مرزی میرجاوه انجام شده است.

وی افزود: بیشترین تردد ناوگان مسافری در این مدت با ۷ هزار و ۳۲۵ دستگاه، مربوط به پایانه مرزی میلک است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت پایانه های مرزی شمال سیستان و بلوچستان در جابه جایی مسافر گفت: یکی از زیرشاخه های اصلی مزیت تردد مسافر در سیستان و بلوچستان، همسایگی این استان با کشورهای پاکستان و افغانستان است که با رویکرد افزایش توسعه پایانه های مرزی و امکانات زیر ساختی توسط این اداره کل در سال های اخیر شاهد فرایند روبه رشدی هستیم.

کرد در پایان یادآور شد: پایانه مرزی میرجاوه مهم ترین گذرگاه مرزی بین ایران و پاکستان است که در ۱۲ کیلومتری شهرستان میرجاوه و مجاورت شهرک تفتان پاکستان و پایانه مرزی میلک نیز از گذرگاه های مهم مرزی بین ایران و افغانستان است که در محدوده شهرستان هیرمند در مجاورت رودخانه مرزی و در نزدیکی مرکز ولایت نیمروز افغانستان قرار گرفته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

نظر شما