شناسهٔ خبر: 37831484 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

گسترش به چهار قاره جهان

56 چینی قربانی کرونا ویروس

شمار کسانی که بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در چین جان باخته اند به 56 نفر رسید و 1975 نفر  آلوده به این ویروس نیز  شناسایی شده اند

صاحب‌خبر -
   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی سی سی تی وی؛ یک روز پس از هشدار شی جینپینگ رئیس جمهور چین در مورد تسریع شیوع کروناویروس جدید، شمار تلفات این بیماری همه گیر ذات الریه ویروسی در چین به ۵۶ نفر و شمار مبتلایان به نزدیک به دو هزار نفر افزایش یافت. این بیماری همه گیر با وجود تقویت تدابیر اتخاذ شده به منظور مهار شیوع آن، به اروپا و استرالیا هم رسید.  از روز دوشنبه، آژانس‌های مسافرتی چینی دیگر نمی‌توانند اقدام به رزرواسیون هتل یا اقامت گروهی کنند. این بحران در آستانه سال نو چینی فرا رسید، زمانی که چینی‌ها از تعطیلات هفت روزه برای رفتن به مسافرت به نقاط دیگر کشورشان استفاده می‌کنند. پزشکان نظامی به ووهان، شهری در مرکز چین که ویروس ماه دسامبر در آنجا ظاهر شد و در حال حاضر عملات در قرنطینه قرار گرفته است، ​ اعزام شدند. ساخت دومین بیمارستان فوری در این شهر آغاز شده است. ۱۵ مورد جدید از مرگ و میر ناشی از این کروناویروس به ثبت رسیده است، ازجمله یک مورد در شانگهای دستکم ۶۶۷ مورد جدید آلودگی به این کروناویروس نیز تأیید شده است و بدین ترتیب شمار کل مبتلایان در چین به یک هزار و ۹۷۵ رسید. مقامات تیانچین، شهری با ۱۵ میلیون نفر جمعیت، یکشنبه از تعلیق سفر‌های طولانی با اتوبوس خبر داد و پس از پکن به دومین کلان شهری تبدیل شد که چنین تدبیری را به اجرا می‌گذارد. چین بدین ترتیب ابتکارات خود را برای جلوگیری از گسترش این کروناویروس که از این پس در چهار قاره جهان گزارش شده است، افزایش می‌دهد. شی جینپینگ در نشست کمیته دائمی دفتر سیاسی حزب کمونیست، نهادی با هفت عضو که چین را اداره می‌کند، اعلام کرد: «در مقابل وضعیت وخیم این بیماری همه گیر که سرعت یافته است، ضروری است که ر هبری متمرکز و متحد کمیته مرکزی حزب تقویت شود.»
فرانسه به نوبه خود جمعه شب از سه مورد آلودگی تأیید شده به این کروناویروس خبر داد که نخستین موارد در اروپا به شمار می‌رود.
استرالیا نیز روز شنبه از آلودگی چهار نفر به این کروناویروس خبر داد که به تازگی از چین بازگشته اند. حدود شش کشور آسیایی از این پس تحت تأثیر این ویروس قرار گرفتند و دومین مورد ابتلا نیز در آمریکا تأیید شده است. یک مورد مشکوک نیز برای نخستین بار در کانادا گزارش شد. با این حال، مطالعه نخستین موارد ابتلا نشان می‌دهد که میزان مرگ و میز ناشی از این ویروس که ۲۰۱۹-nCoV (دو هزار و ۱۹ ان کوو) نامیده شده و از خانواده کروناویروس هاست، بسیار ضعیف است.
یزدان یزدان پناه پروفسور فرانسوی و کارشناس سازمان جهانی بهداشت که رسیدگی به بیماران را در فرانسه به بیماران برعهده گرفته است، گفت: «این نرخ در حال حاضر کمتر از پنج درصد است.»
سندروم تنفسی حاد شدید موسوم به سارس با گرفتن جان ۷۷۴ نفر در جهان در فاصله سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۳، نرخ مرگ و میر ۹.۵ درصدی داشت.
گزارش خبرنگار سرویس بین المللی خبرگزاری صداوسیما از پکن
تعداد بازدید : 144
<div id="video-display-embed-code_4441876"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2630214/4441876?width=350&height=250"></script></div>
 
کرونا به روستا‌های نزدیک مرز چین با روسیه هم رسید
شبکه تلویزیونی اسکای نیوز در گزارشی با اشاره به افزایش شمار قربانیان ویروس کرونا در چین اعلام کرد: ابتلا به بیماری ناشی از این ویروس در برخی کشور‌های جهان و برخی روستا‌های دور افتاده چین نزدیک مرز روسیه هم به ثبت رسیده است. رسانه‌های چین از افزایش تعداد جان باختگان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا به ۵۶ نفر خبر دادند. افزون بر آن ۱۹۷۵ نفر دیگر در این کشور به این ویروس مبتلا شده اند. همچنین به گفته دولت محلی چین، نخستین قربانی بر اثر ابتلا به بیماری کرونا در شانگ‌های به ثبت رسید. این در حالی است که به تازگی ابتلا به این بیماری در برخی کشور‌های جهان و نیز روستا‌های دور افتاده چین نزدیک مرز‌های روسیه هم به ثبت رسیده است. کانادا نیز نخستین مورد از ابتلا به بیماری ناشی از ویروس کرونا را ثبت کرد. شی جین پینگ رئیس جمهور چین پیشتر درباره شیوع سریع این ویروس هشدار داده و آن را خطرناک خوانده بود.
تعداد بازدید : 45
<div id="video-display-embed-code_4441765"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2630214/4441765?width=350&height=250"></script></div>
خرید و فروش حیوانات وحشی در چین ممنوع شد
خبرگزاری فرانسه گزارش داد: دولت چین اعلام کرد تا زمانی که شیوع کروناویروس در کشور متوقف نشود، خرید و فروش حیوانات وحشی ممنوع خواهد بود.
 
شهر شانتو چین از اعلام ممنوعیت دسترسی به این شهر صرف نظر کرد
خبرگزاری فرانسه از پکن گزارش داد کلان شهر شانتو (Shantou) در جنوب چین روز یکشنبه از اینکه دسترسی به این شهر را ممنوع کند، صرف نظر کرد. شانتو نخستین شهر چین بود که به رغم اینکه در خارج از منطقه شیوع بیماری ذات الریه ویروسی قرار داشت، چنین تصمیمی گرفت.  این شهر ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار نفری در بیانیه‌ای تصریح کرد تردد وسایل حمل و نقل عمومی به منظور ضد عفونی کردن به طور موقت به حال تعلیق در می‌آید؛ با این حال این شهر دسترسی خودرو‌ها و اشخاصی که وارد شانتو می‌شوند، ممنوع نخواهد کرد. در این بیانیه هیچ توضیحی در خصوص علت اتخاذ چنین تصمیمی ارائه نشده است. شهر شانتو بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر از شهر ووهان، کانون ویروس جدید که از روز پنجشنبه قرنطینه شد، فاصله دارد.
 
ثبت چند مورد از ابتلا به این ویروس در فرانسه
پس از ثبت سه مورد ابتلا به ویروس کرونا در فرانسه، این کشور نخستین کشور اروپایی است که مردم آن به این ویروس مبتلا شده اند.
به گزارش شبکه تلویزیونی اسکای نیوز، فرانسه برای مصون بودن ساکنانش از ابتلا به ویروس کرونا و مدیریت خروج افرادی که برای بازگشت از چین به این کشور متمایل هستند، تدابیر گسترده‌ای اتخاذ کرده است.
خبرنگار این شبکه از فرانسه گفت: در نخستین بررسی‌های موارد ابتلا به ویروس کرونا در اروپا، فرانسه چندین مورد از ابتلا به این بیماری را ثبت کرده است. وزارت بهداشت مردم را به پیشگیری و رعایت (نکات بهداشتی) دعوت کرد. افرادی که ابتلای آن‌ها به این ویروس ثابت شده است، در بخش‌های قرنطینه در درمانگاه‌های بزرگ قرار داده می‌شوند. این در حالی است که مقامات بهداشتی تماس با هر کسی را که در گذشته با مبتلایان ارتباط داشته، آغاز کرده اند تا آن‌ها را درباره اقدامات پیشگیرانه آگاه و مطلع سازند.
انیِس بوزن وزیر بهداشت فرانسه گفت: «ما در فرانسه برای برخورد با این اوضاع آمادگی داریم. ما می‌توانیم آزمایش‌های لازم را انجام دهیم و در مدت کوتاهی می‌توان نوع ویروس را در میان بیمارانی که به ابتلا به نوع این ویروس مشکوک هستند، مشخص کرد. اقداماتی اتخاذ کرده ایم که مراحل مشخصی دارد. این مراحل شامل آزمایش و نوع برخورد با موارد ابتلا به بیماری گرفته تا قرار دادن آن‌ها در درمانگاه‌های بزرگ در سراسر فرانسه را شامل می‌شود.»
خبرنگار افزود: فرانسه برای مهار انتشار ویروس کرونا برنامه‌ای تعیین کرده است، به طوری که گروه‌های بهداشتی- درمانی را در فرودگاه‌های اصلی مستقر کرده و گروه‌های اورژانس را در حالت آماده باش قرار داده است. همچنین توصیه‌هایی درباره چگونگی برخورد با موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا به همه پزشکان ارائه داده شده است.
جان لوی شرابیه پزشک عمومی گفت: «اگر فردی با مردم چین در ارتباط باشد یا در صورتی که دچار تب باشد، باید با اورژانس تماس بگیرد. نباید خودش به اورژانس یا نزد پزشک برود تا بیماری شیوع پیدا نکند.»
خبرنگار تصریح کرد: وزارت خارجه فرانسه با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد: از نزدیک اوضاع شهروندان خود در چین را بررسی می‌کند و به دنبال خارج کردن آن‌هایی است که خواستار خروج از این کشور هستند. این در حالی است که در میان مردم ساکن در محله چینی‌ها در پاریس و همچنین میان گردشگران آسیایی نگرانی‌هایی ایجاد شده است. اغلب آن‌ها در رفت و آمد‌های روزانه خود از ماسک استفاده می‌کنند تا از ابتلا به این ویروس پیشگیری کنند؛ ویروسی که تحقیق و جستجو برای درمان آن در آزمایشگاه‌های فرانسوی آغاز شده است.
تعداد بازدید : 14
<div id="video-display-embed-code_4441734"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2630214/4441734?width=350&height=250"></script></div>
 
آماده باش کامل در چین
خبرگزاری رسمی چین گزارش داد مرگ ۱۳ نفر دیگر بر اثر ابتلا به کروناویروس در استان هوبی (Hubei) واقع در مرکز چین به ثبت رسید.
تعداد بازدید : 26
<div id="video-display-embed-code_4440894"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2630214/4440894?width=350&height=250"></script></div>
شبکه تلویزیونی الجزیره عربی نیز  به نقل از رسانه های رسمی چین گزارش داد شمار کسانی که بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در چین جان باخته اند به ۵۶ نفر رسید و ۱۹۷۵ نفر  آلوده به این ویروس نیز  شناسایی شده اند.
در پی شیوع کروناویروس در چین، دیزنی لند (پارک تفریحی) هنگ کنگ تعطیل  و  نخستین شهر در خارج از منطقه ووهان چین نیز قرنطینه شد.
مرگ یک نفر در شانگهای 
خبرگزاری فرانسه  گزارش داد شیوع ذات الریه ویروسی در چین (کروناویروس جدید) به جان باختن یک نفر در شانگهای منجر شد.
 
لغو مراسم سال نو چینی 
 
آن ایدالگو شهردار پاریس روز یکشنبه اعلام کرد انجمن های چینی محلی مراسم رژه ای را که قرار بود روز یکشنبه در پاریس به مناسبت سال نو چینی برگزار شود لغو کردند.
فرانسه روز جمعه سه مورد نخست ( که همگی از اتباع چین هستند ) آلوده به ویروس کرونا را در اروپا تأیید کرد. یک زوج در بیمارستان پاریس بستری شدند و یک مرد نیز در بوردو تحت درمان قرار دارد.
در چین، روز یکشنبه شمار کسانی که براثر آلودگی به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند به 56 نفر افزایش یافت. بیش از 2000 مورد مبتلا به این بیماری نیز در سراسر جهان گزارش شده است.
آن ایدالگو در شبکه تلویزیونی «اروپا یک » و « ث نیوز» گفت « من دیروز ( شنبه ) با جامعه چینی پاریس دیدار کردم که مطمئنا متأثر و در اضطراب است و همچنین خود خواهان لغو رژه ای شد که قرار بود بعدازظهر امروز یکشنبه در میدان رپوبلیک برگزار شود ».
شهردار پاریس گفت « نباید تسلیم ترس شد اما باید در عین حال هشیار بود و به تصمیم انجمن های چینی پاریس که واقعا قلب آنها در خوشی نیست احترام گذاشت ».
مقامات چینی برای ریشه کنی شیوع این ویروس، محدودیت های شدیدی را در وسایل حمل و نقل شهری و به ویژه در استان ووهان در مرکز این کشور اعمال کرده اند.
این ویروس برای نخستین بار یک ماه گذشته در این استان دیده شد. ایدالگو در پاسخ به پرسشی درباره تأثیر بالقوه این بیماری بر گردشگری در پاریس که از مقاصد گردشگری محبوب چینی ها به شمار می آید گفت تدابیر پیشگیری باید در اولویت قرار گیرد.

نظر شما